Egy 2 000 brit felnőtt részvételével zajlott felmérésében a megkérdezettek 29%-a vallotta, hogy - nem meglepő módon - szívesebben néz hiteles pillanatképeket, amelyek egy helyszín illetve vakáció valódi arcát mutatják meg, mint ideálisra maszkírozott fotókat - adja hírül a Daily Mail.
A kutatásból az is kiderült, hogy az utazók hétszer nagyobb valószínűséggel mennek el olyan helyre, melyről autentikus fotót láttak a közösségi médiában.
Az sem maradhatott említés nélkül, hogy mely fotókat találták a legidegesítőbbnek az emberek: 26% szerint a hot dog lábaknál nincs bosszantóbb nyaralós fotó a közösségi felületeken.
A kutatást megrendelő Hampton by Hilton szállodalánc a rossz tapasztalatok ellenpontozásaként Ian Weldon fotóst kérte fel, hogy lőjön pár valós képet, mellyel bemutatja az utazás reális oldalát. A sorozatnak az „Ez valódi utazás" címet adták.