A 2013-ban alapított Shedia egy társadalmi vállalkozás, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a görögországi munkanélküliség, és a hozzá kapcsolódó hajléktalanság és szegénység problémáira, illetve munkalehetőséget ajánljon a kiszolgáltatottaknak - számol be róla a Matador Network.
Láthatatlan emberek címmel olyan városnéző túrákat szerveznek Athénban, melynek vezetői a hátrányos helyzetűek közül kerülnek ki, és nemcsak a város nevezetességeire, hanem a szociális problémákra is felhívják a figyelmet, elsősorban saját tapasztalataik alapján.
A Shedia több mint 150 embert támogat. Ketten közülük a túrákat szervezik, egy harmadik tag épp képzésen vesz részt, míg a többiek a Shedia utcai magazinját árusítják. A Shedia egyik újságírójának, Spyros Zonakisnak az elmondása szerint 45-en vannak, akiknek a befolyó összeget sikerült lakásbérlésre felhasználniuk.
Mint hozzátette, szeretnék „arra bátorítani ezeket az embereket, hogy segítsenek magukon, mert bár lehet, hogy elvesztették a rendszer iránti bizalmukat, a szervezet által kínált lehetőségek szeretnék elősegíteni, hogy újból hinni tudjanak a képességeikben.