Remek ötlettel állt elő egy finn élelmiszeráruház-lánc, a Valillai központú S-market, hogy elejét vegyék az élelmiszerpazarlásnak és példát mutassanak más bevásárlóközpontoknak – számol be a hírről a The New York Times.

Azokat az élelmiszereket, legyen az csirke, lazacfilé, vagy bármilyen más romlandó tétel, melyeknek közeledik a lejárati dátumuk, még időben harminc százalékkal leárazzák. A lejáratuk napján a termékeket este 9 órakor újra átárazzák, ekkor már hatvan százalékos árengedményt kínálva a vásárlóiknak.
Az S-market 900 finn üzletében már egy ideje ehhez hasonló kedvezményeket találhatnak a betérők, és óriási sikere van a leárazásoknak. Ez a "happy hour" (boldog óra) nevű kezdeményezés a bolt kétéves kampányának a része, melyet annak reményében vezettek be, hogy a vevőknek szokásává váljék a takarékos gondolkodás és tudatos vásárlókként ők is megakadályozzák a még fogyasztható élelmiszerek kidobálást.
Az emberi fogyasztásra előállított és becsomagolt élelmiszereknek kb. egyharmadát dobjuk ki, ami évi 1,3 milliárd tonnát, pénzben kifejezve pedig közel 680 milliárd dollár veszteséget jelent, miközben a világ egyéb pontjain az emberek 10 százaléka krónikusan alultáplált.