Délkelet-Ázsiában besokalltak a turistáktól

Délkelet-Ázsia visszavág, legalábbis, ami a levegő szennyezettséget és a turista áradatot illeti. Néhány ország besokallt, és sorra hoznak olyan intézkedéseket, amelyek a turizmus pörgetése helyett, épp annak visszaszorítását, vagy épp fenntarthatóságát célozzák.

Thaiföld általában tömve van, így nekik már nem igazán kell reklám, ha pedig kéretlenül jön a népszerűsítés, azzal a környezetvédelem nagyot veszíthet, írja a TravelDaily. Az egyik leghírhedtebb eset volt a Maya-öböl lezárása, melyet azután rohantak meg a látogatók, hogy évekkel ezelőtt leforgatták itt a Leonrado di Caprio főszereplésével készült A part című filmet. A helyzet tavaly lett tarthatatlan, így nyár közepén négy hónapra kitiltottak innen mindenkit, hogy a természet egy kis levegőhöz jusson.

Szeptemberre tűzték ki a nyitást, de az állapotok még akkor is siralmasak voltak, ezért a nyitást újra odébb tolták. Persze nemcsak a vízparton rossz a helyzet, január végén Bangkokban volt akkora a szmog, hogy ki sem lehetett lépni az utcára, és 400 iskolát voltak kénytelen bezárni. Akkor cukornádlét szórtak a levegőbe, hogy megkössék a szálló port.

A Fülöp-szigeteken a fővárost és környékét kezdték el kipucolni. Manila városának vizei és a Manila-öböl szó szerint úsznak a szemétben, így a hatóságok január 27-én nekiugrottak és több tonna szemetet szedtek össze. A kormány arra is ösztönzi a helyi munkáltatókat, hogy minél több „zöld" munkahelyet hozzanak létre, azaz olyanokat, ahol kicsi az energia-és a vízfelhasználás és egészen minimálisan szennyezik csak a környezetet. Ehhez egyrészt különböző támogatásokat, másrészt adókedvezményeket biztosítanak.

Manila-öbölForrás: TheDigitalWay/Pixabay

Vietnám legnagyobb városa, Ho Si Minh-városa híres arról, hogy az utcái állandóan tele vannak robogókkal és motorokkal. A legújabb javaslat szerint ezt nemhogy csökkenteni kellene, hanem 2030-ig teljesen ki kellene tiltani a motorokat a belvárosból. Ezt a szabályozást a kormány a tömegközlekedés fejlesztésével szeretné ellensúlyozni. Da Nangban a fenntarthatóságra mennek rá, ezért elsősorban a filléres turistautak számát akarják leredukálni. Bár épp az ilyen jellegű kirándulások dobták meg a térség vonzerejét, mára egyértelmű, hogy a megállás nélkül érkező látogatók nagyon komoly természeti károkat okoznak.

Indonézia, és elsősorban Bali a felkapott úti célok közé tartozik, ezért a helyi hatóságok valamilyen módon kénytelenek visszavenni kicsit a hely vonzerejéből; mivel túl sok a turista, ezért a turisztikai adó emelésén gondolkoznak. Az extra bevételt olyan környezetvédelmi projektekben forgatják majd vissza, mint a látszólag végtelen mennyiségű műanyag palackból keletkező szeméthegyek visszaszorítása. A másik fő csapásirány az esőerdők védelme, noha ebben a kérdésben még erősen kérdéses jövő. Mivel Indonézia a világ egyik legnagyobb pálmaolaj termelője, rengeteg esőerdőt pusztítanak el, hogy pálmákat ültessenek. Most már elkezdtek az erdők visszatelepítésen gondolkozni, de csak az április választások után dől el, hogy milyen intézkedéseket tesznek. Mindkét elnökjelöltnek szerepelnek környezetvédelmi pontok a programjában.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek