A prágai Károly híd is az a klasszikus műremek, aminek ahogy befejezik a restaurálását, általában kezdhetik is előlről. Most arról ír az angol nyelvű Prague Morning, hogy a városháza nagy felújítást tervez, már keresik azt a kőbányát, ami megfelelő minőségű követ tud biztosítani az esetleges pótlásokhoz.
Adam Scheinherr alpolgármester szerint még nem tudni, mennyi munkára lesz szükség és mikor tudnak kezdeni. Ennek megfelelően még a költségeket se számolták ki. Jellemző a híd méreteire, hogy a felszínét 66 ezer blokk alkotja. Azonban a híd egyes részei már kifejezetten rossz állapotban vannak, sőt
hatos osztályzatot kapott a híd azon a skálán, amin a hetes a legrosszabb, vészhelyzetet jelentő fokozat.
Az átkelő nem mai darab: 1357. július 9-én kezdődtek meg az építési munkálatok, amikor is IV. Károly király felkérte Otlín mestert a művezetésre. Otlínnak egy másik csehországi kőhíd megépítésében már kulcsszerepe volt korábban. Halála után Petr Parler vette át az építés vezetését. Korábban állt már itt egy híd Judit néven, ezt bontották el, hogy a Károly kerüljön a helyére.
Persze a Károly hidat is számtalanszor felújították és megerősítették 1357 óta, most ismét szükség van erre. Ahogy felújítják a Libeň hidat is a város északi részén. Az 1928-ban megnyitott átkelő Prága leghosszabb Moldva-hídja, amin villamosvonal is keresztülfut.