Történelmi mérföldkőnek is nevezhető, hogy Afrikában modern gyorsvasút épült ki. Az Iho.hu emlékezett meg róla, hogy Marokkóban átadták a francia segítséggel épült LGV első szakaszát, ami Tangertől megy Casablancáig, egyes szakaszokon ráadásul a rokon TGV-hez hasonlóan a 320 km/órás sebességet is eléri (többnyire csak 160-nal megy).
A Tanger és Casablanca közötti 350 kilométeres utat a vonat korában 4 óra 45 perc alatt tette meg, most ennek fele a menetidő. A marokkói vasút tizenkét szerelvényt rendelt a vonalra az Alstomtól.
A vonalat ünnepélyesen adták át VI. Mohamed marokkói király és Emmanuel Macron francia elnök jelenlétében, akik 80 percet vonatoztak vele Tangertől Rabatig. A projektet még 2011-ben indították el, az átadás két évet csúszott, de közben a tesztek alatt afrikai vasúti sebességrekordot is döntöttek, 357 km/órával ment a vonat.
A Franciaország, Marokkó, Szaúd-Arábia, Kuvait és az Egyesült Arab Emírségek által finanszírozott vasútvonal egy mitikus szárnyas lény után az Al Borak nevet kapta.