Sok pro és kontra érv szól az Instagram szolgáltatása mellett, mi most egy újabb mellette szólót emelünk ki: egy japán partszakaszt. A Guardian cikket szentelt a négy japán fősziget közül a legkisebb, Sikoku egyik strandjának, a Csicsibuga nevűnek.
A lap riportjában megemlékezik arról a sűrűn előforduló Eseményről, amikor emberek tucatjai rohannak le észvesztve a partra, teszik le a tripodokat, monopodokat, állványokat, készítik elő a mobiljukat, fényképezőjüket, a tengerben pózoló lányok instruálják a kamera mögött feszítő barátaikat. Az egész látkép egy Instagram-képpé alakul naplementekor.
Nem csoda, ha az egy kilométeres homokos strandról nem hallott még senki, a többi nagy sziget ismertsége és megalopoliszai elhomályosítják Sikokut és kis strandjait. Pedig a szigeten is szép szurdokok, vízesések, tengerpart és 88 szent templom található. A turizmus mégis csak az utóbbi években találta meg Sikokut.
A helyi turisztikai szervezet aztán 2016-ban gondolt egyet, fotópályázatot hirdetett, amit az alábbi fénykép nyert meg a naplementével, sima víztükörrel és két játszadozó gyerekkel:
Több egymást erősítő történet következett azzal a csúcsponttal, hogy a japán Jalan nevű utazási iroda az ország top naplemente-bámuló helyévé választotta a Csicsibugát. Idén júliusban és augusztusban így már 50 ezer turista kereste fel a partszakaszt.
A Guardian szerencsére a gyomorra is gondolt a cikkében. Megemlítik, hogy a közelben ehetünk a helyi Szanuki tésztából a sziget 800 éttermének egyikében. Kiemelik Furuta Himát, a japán vállalkozót, aki sokáig Olaszországban élt, onnan hozta át az agroturismo elveit Japánba: megszállhatunk Udon House nevű helyén, elvisz termelőkhöz, etet, itat helyi ételekkel, de az elkészítésükbe is beavat. És mindez egy kőhajításnyira Csicsibugától.