München vezetése arról tárgyal, hogy a város két északi kerületét "lebegő villamossal" kössék össze.
Az új jármű két metrómegállót, az Oberwiesenfeld-et és a Studentenstadt-ot kötné össze – írja a Lonely Planet. E két megálló egymástól négy és fél kilométerre található közúton. Bár ez nem tűnik nagy távnak, a lakosoknak két lehetősége van: öt megállót bemetrózni a központba, ott átszállni, majd újabb öt megálló után megérkezni a célba. Vagy, ami még rosszabb: a dugóban állni. Dugó szempontjából ugyanis München Németország második legrosszabb helyzetben lévő városa.
A siker azonban közel sem garantált: az a tapasztalat ugyanis, hogy a kabinos sífelvonókra emlékeztető járművek dimbes-dombos területeken jól teljesítenek, városban viszont nem. Ha csak a londoni Emirates Air Line vonalat vesszük, hírhedten kihasználatlan – még az is megjelent vele kapcsolatban, hogy a síkabin emoji a legkevesebbet használt a helyiek Twitterén. Egyszerűen nem érdekli az utazókat. Ugyanakkor Franciaország is lát fantáziát benne: összesen öt helyen van folyamatban lebegő villamos tervezése vagy építése, melyek 2021-től állnak munkába. Náluk ráadásul Brestben sikerrel debütált egy 2016 végén: ez nemrégiben már az egymilliomodik utazót fogadta, ami különösen azért nagy dobás, mert Brestben mindössze háromszázezer lakos van.
A müncheni tömegközlekedés jelenleg csak a munkába ingázókat szolgálja jól ki, akik a városközpont és a külvárosok között utazgatnak. A szakértők abban reménykednek, hogy ha a négy és fél kilométeren megvalósul és beválik az új tömegközlekedési forma, akkor München más részein is bevethetik majd a közlekedési problémák megoldására.