Ausztrália egyik legnagyobb szállodalánca trükkökkel igyekezett megakadályozni, hogy negatív értékelések kerüljenek ki róla a Tripadvisor portálon.
A Meriton nevű szállodalánc azzal a trükkel élt, hogy megakadályozta, hogy a szállodáiban problémás ügyfelek értékelésre buzdító meghívót kapjanak a Tripadvisor-tól – írja a CNN.
A Tripadvisor ugyanis úgy szerzi be a vendégek email címeit, hogy a szálloda továbbítja azokat a foglalások alapján. A tartózkodást követően a Tripadvisor emailt küld nekik, melyben javasolja, hogy írják meg élményeiket.
A hatóságok először 2015-ben kezdtek gyanakodni arra, hogy a szállodalánc manipulálja a róla írt értékeléseket. A nyomozás során bebizonyosodott, hogy 2014 novembere és 2015 októbere között a szálloda fiktív email címeket adott át a Tripadvisor olyan vendégek esetén, akik ott helyben panaszkodtak a szálloda szolgáltatásaira, sőt, a legbalhésabb vendégek esetén azok létezését is letagadta, hogy a Tripadvisor utólag ne tudja megkeresni őket.
A nyomozást egyébként maga a Tripadvisor kezdeményezte. A portál számára továbbra is fontos, hogy hiteles értékelések jelenjenek meg rajta, melyeket valós vendégek írnak.