Miért is fáradna bárki egy nagyobb hajó építésével, amikor sokkal egyszerűbb félbevágni és betoldani egy kisebbet?
Úgy tűnik, pontosan így gondolta a Silversea hajózási szolgáltató, amikor belefogott ebbe a megdöbbentő képsorokat eredményező átalakításba – írja a CNN.
A nem hétköznapi műveletekre az olaszországi Palermóban, a Fincantieri hajóműhelyben kerül sor, és végrehajtásához 500 munkás 450 ezer órányi munkájára van szükség. Bár a művelet nem ismeretlen (ha nem is gyakori) a hajógyártásban, óceánjáró, utasszállító hajó esetén most fordul ilyen elő először.
Az előre legyártott 15 méteres hajószakaszt már "sebészi pontossággal" beillesztették a helyére, így a Silver Spirit nevű hajó az eredeti 195,8 méteres hosszáról 210,7 méter hosszúságúra nő majd.
Az átalakításhoz 846 tonna acélra, 110 ezer méternyi vezetékre és 8 ezer méternyi csőre van szükség – és összesen 100 millió dollárba kerül. Az eredmény a hajó kapacitását 12 százalékkal növeli meg, és a Silver Spirit így csaknem egyforma méretű lesz a vállalat jelenlegi zászlóshajójával, a Silver Muse óceánjáróval. 2009 és 2017 között a Silver Spirit töltötte be ezt a szerepet.
Az újdonsült hajó 2018. május 6-án indul újra útnak, Róma (Civitavecchia) és Barcelona között szállít majd utasokat.