Celje városánál az 505 méteresre tervezett függőhíd a városra néző középkori vár romjait fogja összekötni a Savinja másik partján magasodó Miklavski dombbal.
Egy legenda szerint a város két történelmi dombját egykoron bőrből készült híd kötötte össze. Noha ez szinte biztosan kitaláció, a város úgy véli, hogy nagyjából 3,3 millió euróból megvalósíthat egy hidat, bőr helyett acélkábelekből. A híd költsége hozzávetőlegesen 2,3 millió euró, a munkálatokhoz szükséges új ösvények kialakítása további egymillió euró lenne.

A világ jelenlegi leghosszabb, 494 méteres gyalogos függőhídját 2017 júliusában adták át a svájci Zermatt közelében, egy 85 méter mély szakadék fölött. A Charles Kuonen függőhíd a Grächen és Zermatt közti kétnapos gyalogtúra-útvonalat, az úgynevezett Európa-utat teszi járhatóbbá a Grabengufer-szakadék áthidalásával.

A celjei városvezetőség köz- és magánpénzekből, vagy európai uniós pályázatok révén akarja megépíteni a hidat, amelynek munkálatai két éven belül megkezdődhetnek.