Nem elég, hogy nem kell mostantól repülőre szállni a két nagyváros között, de ami még jobb, hogy útközben a szép német tájat bámulhatják az ablakból az utasok.
A december 10-én elindult új járat több mint két órát farag le a korábbi menetidőből: hat óra helyett három óra ötvenöt perc alatt teszi meg az utat. Naponta három járat közlekedik majd mindkét irányba.

Az új járat több milliárd dollár befektetést igényelt, és huszonöt év előkészület kellett az elindításához, írja a Condé Nast Traveler. Igen, jól számolnak: Kelet- és Nyugat-Németország újraegyesítése után kezdték el tervezni. És tekintve, hogy félúton fekszik a Türingiai-erdő, melyen több mint száz kilométeren át halad a vonat, nem volt könnyű tető alá hozni az elképzelést: huszonkét alagutat és huszonkilenc hidat építettek a nyomvonalon.
A gyorsabb vonat magasabb menetjegyárakat is hoz maga után, írja a Travel and Leisure: első osztályon közel 3 százalékkal, másodosztályon 2 százalékkal nő a díjszabás.
Jegyek 125 eurótól kaphatók egy útra.