Szeptembertől jár a bécsi retró metró

Legalábbis öt állomással és 4,6 kilométerrel kibővülve járnak majd ősztől az osztrák főváros legrégebbi földalatti vonalán, az U1 metrószerelvényei.

A bővítés 600 millió euróba kerül és ütemterv szerint halad. Az új megállók pontosan úgy fognak kinézni, mint a negyven évvel ezelőttiek - olvasható a szerkesztőségünkbe érkezett, Bécs külképviseletét ellátó cég közleményében. 

Fotó: Wiener Linien / Manfred Helmer

Az U1-es metró legrégebbi szakaszát 1978. február 25-én adták át, a Karlsplatz-ot és a Reumannplatz-ot kötötte össze. Ez volt Bécs első igazi földalatti vasútvonala, ugyanis Heiligenstadt és a Friedensbrücke között 1976 óta már közlekedtek ugyan metrószerelvények, de a földfelszín felett.

Ha azonban befejeződik az U1 bővítése, akkor az összesen 19,2 kilométeres pályaszakaszával ez lesz Bécs leghosszabb metróvonala. Az U1-es metró bővítése 2012 nyarán kezdődött, a vonal összesen öt új állomást kap, és 4,6 kilométerrel lesz hosszabb. A beruházás legnagyobb nyertese az osztrák főváros legnépesebb kerülete, Favoriten mintegy ötvenezer lakosa lesz, akik 15 perc alatt érhetnek be a végállomásról, Oberlaatól a belvárosba.

Az új szakasz tesztelése áprilisban kezdődött, a próbautak során állapítják meg, hogy hol, mekkora sebességgel haladhatnak a szerelvények, de közben ellenőrzik az egész forgalomirányító rendszert is. Ha minden a terv szerint halad, akkor az első, utasokkal teli szerelvények szeptember 2-án közlekedhetnek az új végállomásig, Oberlaaig.

A pálya tesztelésével párhuzamosan dolgoznak az új megállók kialakításán is, amelyek kívül-belül pontosan úgy fognak kinézni, mint a vonal többi, csaknem negyven évvel ezelőtt készült metróállomása. Az egységes dizájn az utasok könnyebb tájékozódását szolgálja.

Fotó: Wiener Linien / Manfred Helmer
Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek