Róma metró helyett drótkötélpályában gondolkodik
Külföldi példák nyomán kabinos drótkötélpályával kapcsolná be az örök város vérkeringésébe Róma egyes nyugati kerületeit Virginia Raggi főpolgármester – írja az MTI.
A négy kilométer hosszú drótkötélpálya az A-metróvonal Battistini kerületben lévő végállomását kötné össze Casalotti külső kerülettel.

A polgármester szerint a tervezett funivia, pontosabban cabinovia 90 millió euróba (28 milliárd forint) kerülne, olcsóbb lenne minden más megoldásnál, menetirányonként óránként maximálisan háromezer utast szállíthatna közel huszonkét kilométeres óránkénti átlagsebességgel, vagyis a teljes táv megtétele tizenkilenc percig tartana. Hétköznaponként átlagban negyvenháromezer utassal számolnak.
A polgármester, akinek a hivatalba lépése óta egyre több utcai lámpát cserélnek ki a vitatott hideg fényű LED-lámpákra Rómában, hivatkozott egy felmérésre, miszerint a két érintett kerület lakosainak 65 százaléka venné igénybe az újszerű közlekedési eszközt, és reményét fejezte ki, hogy a projekt még mandátuma lejárta előtt valósággá válik.

A projekt keddi bemutatóján hivatkoztak arra, hogy hasonló létesítmények sikeresen működnek néhány más világvárosban, így Londonban, Ankarában, Mexikóvárosban és Rio de Janeiróban. Egy biztos: olyan látványosság biztosan nem lesz, mint a Trevi-kút, mely több bevételt hoz a városnak, mint a múzeumi belépők. De a zsúfoltságon biztosan javít majd valamelyest.