A transzszibériai vasútról a Google is megemlékezett egy személyes élményekből született animációval.
Aki ma használta a Google-t, valószínűleg megnézte a legújabb Doodle-animációt, amely a transzszibériai vasútvonal befejezésének 100. évfordulóját ünnepli. Matt Cruickshank, a Doodle egyik művésze maga is végigutazta a távot 2015-ben. Vázlatokat készített, és ezeket később fel is használta az animáció elkészítéséhez.
Egy hétig vonaton
A transzszibériai vasútvonal hét időzónán át halad, és 9288 km-t tesz meg. Az út a teljes vonalon kb. egy hétig tart, írja centenáriumi cikkében a telegraph.co.uk.
A 19. század végére Oroszország a világ egyik nagyhatalma lett. A keleti részén fekvő városok szinte el voltak vágva Moszkvától és Szentpétervártól, ezért 1891-ben a cár elrendelte a vasút megépítését Moszkva és Vlagyivosztok között.
A vasútvonal építését 1891. május 31-én Vlagyivosztokban kezdték meg. A teljes pálya 1901. november 3-ra készült el, amikor a keleti és nyugati irányból haladó építők találkoztak. A vasútvonalat hivatalosan 1903. július 13-án adták át a forgalomnak, olvasható a Wikipedián.
Ekkor a szerelvényeket a Bajkál-tavon még vasúti komp segítségével juttatták át, a Bajkál-tavat elkerülő szakasz két évvel később készült el, a végleges szakasz pedig 1916-ban.
A Moszkvából induló Oroszország expressz menetrend szerint 147 óra 59 perc alatt teszi meg az utat. A visszaút időtartama 148 óra 27 perc.
A vasútvonal leghosszabb hídja 2612 méter hosszú, és az Amur folyó felett ível át.
A pálya leghosszabb alagútja 2 km hosszú.
A pálya 84 várost érint, és 16 nagy folyót szel át.
A vasút déli vonalán közlekedő a Harkov – Vlagyivosztok gyorsvonat menetideje 173 óra 11 perc.