Bibliai méretű Noé bárkája nyílik az Egyesült Államokban

A héten nyitja meg a kapuit az amerikai Kentucky állam északi részén az a Noé bárkája, amelyet egy evolúciót tagadó keresztény mozgalom építtetett meg állami támogatással.

A bibliai hajó megépítésének terveit 2010-ben jelentették be. A kritikusok azóta folyamatosan hangoztatják, hogy a látványosság pusztító hatással lesz a helyi tudományos oktatásra és azáltal, hogy Kentucky adókedvezményeket biztosított egy kimondottan keresztény vállalkozásnak, megsértette az amerikai alkotmány azon módosítását, amely az állam és az egyház szétválasztásáról rendelkezik - írja az MTI.

"Úgy vélem, hogy ez lesz korunk egyik legnagyszerűbb keresztény vállalkozása" - mondta Ken Ham, a bárkát megépítő Answers in Genesis (Válaszok a Genezisben) nevű amerikai keresztény mozgalom vezetője. Ham szerint a 155 méter hosszú hajó célja annak bizonyítása, hogy a legendás özönvíz nem mese volt, hanem az emberi történelem része. A keresztény csoport kedden mutatta be a nagy részt fából készült hajóóriást a média képviselőinek és a projekt több ezer támogatójának. A bárka, amelynek egy bibliai ihletésű skanzen ad otthont, hivatalosan csütörtökön nyitja meg kapuit és Ham becslései szerint az első évben kétmillióan fogják felkeresni a látványosságot a világ minden tájáról.

A csoport szerint a bárkát bibliai méretei alapján építették meg. A hajó belsejében egy Noé családját bemutató kiállítás és kitömött vagy animatronikus állatokkal, köztük dinoszauruszokkal teli ketrecek várják a látogatókat. A Válaszok a Genezisben szerint ugyanis Isten hatezer évvel ezelőtt teremtett meg mindent - embert, dinoszauruszt -, tehát az őslények még léteztek a nagy özönvíz idején.

A bárka ötlete 2014 elején kapott nagyobb nyilvánosságot, amikor a népszerű amerikai televíziós műsorvezető, a tudományos ismeretterjesztéssel foglalkozó Bill Nye evolúciós vitába keveredett Hammel. A YouTube-ra feltett videót több mint 5,4 milliószor nézték meg.

Nem sokkal a vita után Ham bejelentette, hogy a kentucky-i Williamstown közbenjárásával 62 millió dollárt sikerült összegyűjteni a projektre, és néhány hónappal később megkezdődtek az építési munkálatok. Idén egy szövetségi bíró adókedvezményt ítélt meg a csoportnak. Ham szerint a bárka összköltsége meghaladta a 100 millió dollárt (28,6 milliárd forint).

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek