A bolgár csomagolóművész 200 ezer elemből álló pontonhídját két hétig használhatják majd a helyiek és a turisták az Iseói-tavon. A híd pont olyan, mint Dorothy sárga köves ösvénye vízre telepítve, ami Smaragdváros helyett a tó túlpartjára vezet.
A német parlament épületét is becsomagoló bolgár képzőművész, Christo újabb land art jellegű, Óz, a csodák csodája sárga köves útjához hasonló alkotása látható az észak-olaszországi Iseói-tavon. A gigantikus installációk nagymesterének weboldalán pontosan végigkövethető a folyamat az ötlet 2014-es születésétől kezdve a mai napig, amelyeket tervrajzokkal és kollázsokkal is dokumentált. És bár jelenleg még csak fehér színű útvonalat látunk a fotón, az eredeti terv szerint sárga, fényes szövettel is beburkolják majd az ideiglenes gyalogátkelő helyet. A szövetet már hónapokkal ezelőtt legyártották Németországban a Setex textilmanufaktúra üzemében, mintegy 90 000 négyzetmétert szánva a híd felületének borítására.
Az összesen három kilométer hosszú és 16 méter széles pontonhíd finoman hullámzik a víz felszínén, de úgy építették a tóra, hogy biztonságosan végig lehessen felszínén gyalogolni. Így kötötték össze Sulzano és Monte Isola települését - miközben San Paolo apró szigetét is körbekerítették, hogy az is megközelíthetővé váljon szárazföldön, még ha csak átmeneti jelleggel is.
A híd 200 000 darab masszív, nagy sűrűségű polietilén kockából áll, mindet külön az eseményre gyártották le nyolc hónappal ezelőtt Lago Magiore egyik gyárában. A paneleket a búvárok egyenként, horgonyokkal rögzítették kilencven méteres mélységben még márciusban. Májusban helikopterekkel szállítottak a lebegő elemekre egy vastagabb, vízhatlan speciális anyagot, amelynek tetejét majd a sárga csillogó szövettel fedi be. Ha pedig az is a helyére kerül, a hidat hivatalosan június 18-án át is adják gyalogos közlekedésre, amit július 3-ig két héten át használhatnak a helyiek és a turisták.