Svájcban épült meg a világ leghosszabb és legmélyebb vasúti alagútja

Az 57 km hosszú, 2300 mélyen húzódó Gotthárd-alagutat június 1-én adják át.

A Gottardo 2016 névre keresztelt gigaprojekt fontos mérföldkő Európa tranzitközlekedésében, ami a síelők számára is előnyökkel jár. Európa egyik legjelentősebb közlekedési fejlesztésének fontos fázisa zárul le a napokban Svájcban – írja a sielok.hu-ra hivatkozva a turizmus.com.

Elkészült az Erstfeldet és Bodio-t összekötő Gotthárd-alagút, mely a huszonöt évvel ezelőtt elfogadott NRLA (New Rail Link through the Alps - új vasúti összeköttetés az Alpokon keresztül) projekt egyik legfontosabb része.

A Gotthárd-alagút két, egyenként 57 kilométer hosszú egyvágányos alagútból áll, az összeköttetésekkel és menekítő járatokkal együtt összesen több mint 150 kilométeres alagútrendszert alkot.

Gigantikus méreteivel nemcsak a világ leghosszabb, hanem a legmélyebb vasúti alagútja címet is elnyeri, helyenként ugyanis 2300 méternyi szikla magasodik felette. A személyvonatok utazási sebessége kezdetben 200 km/h lesz, ami később 250 km/h-ra emelkedik. A fejlesztésnek köszönhetően jelentősen lerövidülnek a menetidők az érintett települések között.

A síelőknek is kedvez az alagút megépítése, ugyanis két többfunkciós állomást is építettek az alagútban, az egyik Faido-nál, a másik Sedrunnál található, ahonnan gyorslifttel lehet majd megközelíteni a síterepet.

További híreket a Turizmus.com oldalon talál. A turisztikai szakma legfrissebb híreiért pedig iratkozzon fel a Turizmus Panoráma Bulletinre!
Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek