A Guinness múzeuma lett Európa vezető turistalátványossága a World Travel Awards online szavazói szerint. A sör történetét bemutató Storehouse olyan nevezetességeket utasított maga mögé, mint az Akropolisz, a Buckingham Palota vagy az Eiffel-torony.
A díjat online szavazás alapján ítélte oda a nagyközönség a dublini Guinness Storehouse-nak, írta a dailymail.co.uk. A Guinness sör történetét és készítésének fázisait bemutató múzeum olyan nevezetességeket utasított maga mögé, mint az Akropolisz, a Buckingham Palota, a Colosseum vagy az Eiffel-torony.
Shaun Quinn, a Fáilte Ireland turisztikai szervezet elnöke gratulált Paul Carty-nak, a múzeum ügyvezetőjének. Véleménye szerint a siker receptje az, hogy a múzeum éppen azt nyújtja, amit a látogatók igazán akarnak - autentikus és emlékezetes élményeket.
A 2006-ban megnyílt Guinness Storehouse eddig 13 millió látogatót fogadott. A vendégek 92 százaléka nem Írországból érkezik, a 2014-es adatok szerint a legtöbb turista amerikai, brit, francia, német és olasz.
A múzeum látogatói figyelemmel kísérhetik a sör előállításának menetét, megismerhetik a hozzávalókat, és betekintést nyerhetnek a sörfőzés folyamatába is. A túra csúcspontja a sörkóstoló, amit a belépő is tartalmaz, és a panorámás bár is nagyon népszerű.
A Guinness sörből évente 850 millió litert adnak el, és 60 országban főzik.