Föld alatti biciklis gyorsforgalmiút épülhet Londonban
A használaton kívüli metróalagutak biciklis gyorsforgalmiútként való újrahasznosítása kissé elrugaszkodott ötletnek tűnhet, ám a Gensler építésziroda a koncepcióért a London Planning Awardson nyert várostervezési díjjal került néhány napja az érdeklődés középpontjába.

Mint Ian Mulcahey, az iroda londoni fiókjának társigazgatója a Daily Mail-nek elmondta, London lakossága a történelem során sosem érte el a mai magas lélekszámot, így az infrastruktúra fejlesztésének legkreatívabb módjait kell keresni. A fölösleges és kihasználatlan metró- és vasúti alagutak pedig gyors és egyszerű megoldást jelentenének a bővítésre.
A London Underline névre keresztelt föld alatti bicikli- és gyalogospálya London központja alatt húzódva Holbornt kötné össze Green Parkkal. Szervesen kapcsolódna a már meglévő felszíni bicikliút-rendszerhez és a Temzén átívelő hidakhoz, és a vonalán mindenfelé új 'Boris Bike' pontokat (ez a BuBi londoni változata, hivatalos nevén Barclays Cycle Hire) telepítenének.

Az elképzelés szerint bőven jutna hely a föld alatt üzletek és közösségi tevékenységek számára is (pl. kiállítóterek, rendezvényhelyszínek, föld alatti park), a terjeszkedés pedig továbbgondolható, kiegészíthető más, használaton kívüli létesítmények bevonásával a jövőben.
A fenntarthatóság jegyében a biciklis alagút olyan borítást kapna, amely a biciklikerekek és a lépések súrlódási energiájából fejlesztene áramot a rendszer számára. Trevor To építész szerint éppen az önfenntartás az egyik kulcs a szén-dioxid semleges jövőhöz.