A nagysebességű vonatok a december 15-i menetrendváltástól közvetlen, gyors eljutást kínálnak Katalónia központjából Párizsba és további francia nagyvárosokba is.
Franciaország és Spanyolország nemzeti vasútjai, azaz az SNCF és a Renfe együttműködése által életre hívott szolgáltatás keretében naponta kétszer futnak ki vasárnaptól a francia főváros Gare de Lyon pályaudvaráról Barcelona Sants pályaudvarára és vissza a nagysebességű szerelvények – jelentette be a hírt Mariano Rajoy spanyol és François Hollande francia elnök.
A két metropolisz közötti 6 óra 25 perces legrövidebb menetidőt két vonatpárnál lehet majd kihasználni, ami negyedórával kevesebb a jelenleginél, írja az IHO.hu. Eddig a Spanyolországban található Figueresnél mind az SNCF, mind a Renfe vonatairól át kellett szállni a másik vasúttársaság szerelvényére. A két végállomás között a francia szakaszon Valence, Nîmes, Montpellier, Narbonne és a határnál fekvő Perpignan városait érintik a vonatok, spanyol oldalon pedig Figueres és Girona jelentik a két közbülső állomást.
A kínálatbővítés következtében a Párizs felől érkezőket Barcelonában távolsági csatlakozási lehetőségek is várják majd: napi egy alkalommal Toulouse-ba, Lyon Part-Dieu pályaudvarára és Marseille-be is indulnak majd nagysebességű vonatok – utóbbi délután 15 óra 40 perckor gördül ki Madrid Atocha pályaudvaráról és a katalán központot érintve késő este, menetrend szerint 22 óra 58 perckor érkezik meg a Földközi-tenger parti városba.
A két ország közötti forgalomban az SNCF ugyanazokat az emeletes, Duplex TGV-vonatokat veti be, amelyeket a Párizst a spanyol Figueresszel összekötő járatokon már 2010 decemberétől használnak. A minőségi ugrást a 2014-es menetrendváltás hozza majd el: a TGV-k legújabb variánsa, az Euroduplex-széria veszi át a stafétát. A motorvonatokat az Alstom jelenleg is szállítja az SNCF-nek.
A Renfe a szolgáltatáshoz 100-as sorozatú, a TGV-k egy korábbi verzióját képviselő AVE-szerelvényei közül hetet ad ki. A vonatok az elmúlt években belső és külső felújításon is átestek.
A két vasúttársaság reményei szerint egymilliónál is többen választják majd 2014-ben az új járatokat, beleértve a tavaszi–nyári időszak megnövekedő kapacitásigénye miatti járatszám-bővítést. Az új járatokra már november 28-ától lehet jegyeket venni. A Global Rail News információi szerint egy Párizs–Barcelona útra már ötvenkilenc euróért is be lehet fizetni.