A filmstúdió legújabb animációs filmje, a Jégvarázs Norvégiában játszódik, készítését a norvég turisztikai hivatal támogatta. A Merida, a bátor már bejött a skótoknak, az az együttműködés 120 millió eurónyi pluszt hozott a skót gazdaságnak.
Mikulásra időzítve Magyarországon is bemutatták a Frozent. A magyarul Jégvarázsként futó új Disney-családi film nemcsak a szórakoztatást, de Norvégia turisztikai márkaépítését is szolgálja.
Az idei karácsony családi filmjével azonban nemcsak a mozikba kívánják becsalogatni a nézőket. Erről szól legalábbis a világ legnagyobb média-és szórakoztatóipari vállalata, Amerika második legnagyobb média csoportja és a norvég turizmuspromócióért is felelős Innovation Norway együttműködése. A jégbirodalom filmbeli képi megjelenítéséhez a filmkészítők például inspirációszerzésre látogattak el a skandináv országba a norvégok meghívására, így nagyon is tudatos, hogy az animációs film szereplői skandináv neveket viselnek, a háttérben pedig norvég fjordokat, fatemplomokat, vikingeket, a trondheimi Nidaros székesegyházat, a Bryggent, a nevezetes bergeni rakpartot, norvégül csevegő trollokat, vagy lutefisket, e jellegzetes norvég halcsemegét kínáló kereskedőt látunk felbukkanni.
Az Innovation Norway és a Disney Group közötti megállapodás értelmében a norvég utazási iparág is felhasználhatja a filmet Norvégia nemzetközi promóciójában.
A skandináv marketingszakemberek arra számítanak, hogy a film, melyet világszerte nézők százmilliói fognak megnézni, felkelti majd az érdeklődést az „eredeti" helyszínek meglátogatására is.
Ez már a második alkalom, hogy a Disney hasonló tartalmú megállapodást köt egy ország turisztikai marketingszervezetével. Tavaly a skót beutazóturizmust segítették hasonló megállapodással a Brave című, nálunk Merida, a bátor címen futott animációs családi mozi kapcsán. A VisitScotland kutatásai szerint a visitscotland.com/brave weboldal látogatóinak harmada fel is kereste az országot a film hatására. A Disney saját utazásszervező cégének a film helyszíneire vezetett túrái is szép telítettséggel mentek. VisitScotland becslése szerint az animációs mozi összességében közel 120 millió euróval (37 milliárd forint) járult hozzá a skót gazdaság teljesítményéhez.