A merész mintáiról és színeiről ismert designer Camille Walala közértté alakította a londoni Design Múzeum boltját, amelyben mától öt napon keresztül művészek által tervezett nélkülözhetetlen termékeket vásárolhatnak az érdeklődők, élelmiszerbolti áron.
A bolt polcait az elegáns művészeti könyvek és szuvenírek helyett hétköznapi termékekkel töltötték fel: mosogatószer, WC-papír, tészta, zabpehely, tea vagy kávé. A megszokott élelmiszerbolti termékek különlegessége azonban az, hogy művészek tervezték meg a csomagolásukat. A bolt nyitva tart, de online is meg lehet vásárolni az exkluzív, limitált kiadású termékeket, mégpedig élelmiszerbolti áron.
Az elmúlt három hónapban az Egyesült Királyságban a koronavírus okozta korlátozások miatt csak az élelmiszerboltok lehettek nyitva, és a nem nélkülözhetetlen üzletek is csak április 12-től várják a vásárlókat, míg a kulturális intézmények, beleértve a múzeumokat is, legalább május 17-ig zárva maradnak.
"Az elmúlt év igazán nagy kihívást jelentett azoknak a művészeknek, akik nem tudtak normális munkát bemutatni vagy együttműködésekben részt venni" - mondta az ötletgazda Walaladta a Designboomnak. "A Supermarket nagyszerű módja annak, hogy ne csak a Design Múzeumot támogassuk, hanem hogy ráirányítsuk a figyelmet a tíz ragyogó fiatal művészre is, akik a projekt révén új platformon mutatkozhatnak be."
A bevételt egy támogatási alap kapja, amely művészeknek és designereknek biztosít ingyenes hozzáférést a Design Múzeum kiállításaihoz, beszélgetéseihez és rendezvényeihez.