A bécsi városvezetés mindent megtesz az osztrák főváros turizmusának újraindítása érdekében, mivel a járványhelyzet a bécsi turizmust is ellehetetlenítette. Most viszont már nyitnak, és szeretnék, ha lassan ismét a megszokott számban érkeznének a turisták. Ennek elősegítésére június 1-jén marketingkampányt indított a főváros Világkörüli út Bécsben címmel.
Kihelyezett plakátok és digitális reklámanyagok segítségével szeretnék az olyan utazni vágyókat elérni, akik a hosszú elszigeteltség után végre szívesen kimozdulnának, és ezt a közelben tennék meg. A kampány központi motívuma a "8 nap alatt a Föld körül", vagyis nem kell messzire menni ahhoz, hogy sok mindent láthassunk.
A Bécsbe látogatók megtalálják Velencét Dogenhofban, Athént a Theseustempelnél, vagy Japánt a Béke Sztúpánál, és mindehhez átlagosan fél órát kell csak utazni.
Mindenki megtalálja a saját ízlésének és korosztályának megfelelő programot ebben a nyüzsgő, de mégis emberi léptékű multikulturális metropoliszban. Ezzel párhuzamosan egy új, városi idegenvezető alkalmazást is kifejlesztettek, ami a fő bécsi attrakciók mellett a rejtett gyöngyszemeket is megmutatja, kis történetekkel fűszerezve. Az applikáció a helyieket is megszólítja, és alternatív programokat kínál a tömeg elkerülésére.
Ugyanakkor Bécs felkerült a Best Destination Europe által legbiztonságosabbnak tartott európai úti célok húszas listájára is.
Ez azért nagy teljesítmény, mert a listán csak kevés főváros szerepel, túlnyomórészt szigetek és ritkásabban lakott desztinációk képviseltetik magukat – derül ki Bécs Város Külképviseleti Irodájának közleményéből.