Utcák, közterek, parkok, egész városnegyedek állnak kísértetiesen üresen világszerte, miután több országban arra kérték a lakosokat, hogy maradjanak otthon. Még sosem láttuk így a környezetünket, fotósorozatok, videók jelennek meg az interneten a lecsupaszodott utcákról.
Ebben a helyzetben nem meglepő, hogy vírusként terjedt el az interneten egy madridi művész 2006-ban megkezdett művészeti projektje, amely ismert remekműveket ábrázol - szereplőitől megfosztva, üresen.
José Manuel Ballester Rejtett terek című sorozatában ismert festményekről távolította el az embereket Photosoppal - olyan remekművekről, mint Leonardo da Vinci Utolsó vacsorája, Théodore Géricault Medúza tutaja (1819), vagy Sandro Botticelli Vénusz születése (1486 körül).
A lényegi elemeitől megfosztott tájak, építészeti részletek, belső terek élettelenek, nyugtalanító csend sugárzik belőlük, miközben teljes mozdulatlanságuk láthatóvá teszi a hátterek többnyire figyelmen kívül hagyott szépségét.
A sorozat jól illeszkedik Ballester eredeti kompozíciónak sorába: "Az üres tereket, amelyeket városi tájaimban ábrázoltam, átviszem a klasszikus festészet világába" - mondta az artnet.com-nak.
A művész nem szívesen beszélt arról, hogy miért váltak a képei hirtelen olyan népszerűvé, az artnet.com kérdésére csak ennyit mondott:
A jelenlegi helyzetben nagyon jól illenek az otthonmaradás gondolatához"
A teljes sorozatot a művész honlapján láthatjuk.