A bécsi Szent István-székesegyház szuvenírboltja alatti falon egy szokatlanul finom vonalvezetésű rajzot találtak az évszázados por alatt. A szakemberek szerint a képet Albrecht Dürer készítette. Ha a feltevés igaz, az azt jelenti, hogy a nürnbergi reneszánsz mester egy eddig nem dokumentált bécsi látogatásának bizonysága került elő - adja hírül a theartnewspaper.com.
A falfestményt a püspöki portál zárt tornácán fedezték fel, mely a székesegyház oldalában található, és most üzletként szolgál. A kép gipszre készült, valószínűleg 1505 körül, amikor a tornác is épült, és az adott művészeti stílus jellemző volt.
A szokatlan munka egy kétdimenziós, triptichon-oltárképen található, melynek bal oldalán Szent Katalin, jobb oldalán pedig Szent Margit látható, míg középen Szent Leopold osztrák védőszentet találjuk. A három alak alá egy predellakép került. A kutatók szerint a két nőalak rajzát vagy maga Dürer, vagy valaki tanítványai közül készíthette, bár utóbbinak kisebb az esélye, mivel utódai nem értek fel a mester virtuozitásához.
A Szent Leopold-rajz és a predella az 1510-es évekből származhat, és úgy tűnik, hogy más kezek fejezték be őket, mint amelyek elkezdték. Ez a kicsivel későbbi, színes festmény sokkal tisztábban kivehető, mint alatta a fekete vonalak.
Rejtély, hogy az alsó rajzot készítő, magasan képzett mester miért nem fejezte be a munkát. Az egyik elmélet szerint az eredeti művésznek egyszerűen nem volt rá ideje. Ami feltételezhető, hogy I. Miksa német-római császár is szerepet játszhatott a kép megrendelésében, akinek székhelye akkoriban Ausztriában volt, és akinek Dürer néhány évvel később, 1512 körül dolgozott.