A chicagói művész Reuben Wu arról híres, hogy kísérteties LED fényekkel megvilágított éjszakai tájakat fotóz.
Legutóbb Bolíviába utazott, az Andokba, hogy a világ legnagyobb kiterjedésű és egyben legmagasabban fekvő felszíni sómezején, a Salar de Uyunin készítsen titokzatos fénykörökkel és más geometrikus formákkal megvilágított tájakat, írja a My Modern Met.
A végtelenség mezeje (Field of Infinity) című fényképén egy szabályos kör alakú titokzatos fénysugár lebeg a sokszögletűre repedezett határtalan sófelszín felett. A művész régi álma vált valóra, amikor eljutott a bolíviai Salar de Uyuniba, írja az újság.
"Eredetileg az elképesztő, sokszügletű textúrája, és tükröződő felületei miatt vonzódtam a Salar de Uyuninhoz", meséli Reuben Wu a My Modern Metnek. "Ez ugyanannak a helynek két különböző arca, és nagyon szerencsés vagyok, hogy mindkettőt láthattam".
Egy másik sorozatában, az Aeroglyphsben a táj helyett inkább a fényre helyeződik a hangsúly. A geometrikus formák, négyzet, háromszög, plusz és mínusz-jel, mint enigmatikus szimbólumok lebegnek a táj felett, rejtélyes atmoszférát teremtve.
Wu egy LED lámpával felszerelt drónt használ, hogy megvílágítsa a tájat. Hosszan exponál, majd arrébb mozgatja a drónt és megismétli a procedúrát. Végül digitálisan egyesíti a képeket, így jönnek létre a geometrikus fényformák.
Egy korábbi sorozatában, a Lux Noctisban sziklás csúcsok köré rajzolt fényglóriákat, túlvilági hangulatot teremtve az éjszakai tájban. A Lux Noctis esztétikáját évszázadokkal ezelőtti témák ihlették, mint a bolygók felfedezése, a 19. századi fenséges romantikus festészet és a science-fiction, írja a művész honlapján, ahol a többi sorozatában is gyönyörködhetünk.