Túlvilági fények ragyogják be a bolíviai sósivatagot

A chicagói művész Reuben Wu arról híres, hogy kísérteties LED fényekkel megvilágított éjszakai tájakat fotóz.

Legutóbb Bolíviába utazott, az Andokba, hogy a világ legnagyobb kiterjedésű és egyben legmagasabban fekvő felszíni sómezején, a Salar de Uyunin készítsen titokzatos fénykörökkel és más geometrikus formákkal megvilágított tájakat, írja a My Modern Met

A végtelenség mezejeReuben Wu/Behance

A végtelenség mezeje (Field of Infinity) című fényképén egy szabályos kör alakú titokzatos fénysugár lebeg a sokszögletűre repedezett határtalan sófelszín felett. A művész régi álma vált valóra, amikor eljutott a bolíviai Salar de Uyuniba, írja az újság.

"Eredetileg az elképesztő, sokszügletű textúrája, és tükröződő felületei miatt vonzódtam a Salar de Uyuninhoz", meséli Reuben Wu a My Modern Metnek. "Ez ugyanannak a helynek két különböző arca, és nagyon szerencsés vagyok, hogy mindkettőt láthattam".

AeroglyphsReuben Wu/Facebook

Egy másik sorozatában, az Aeroglyphsben a táj helyett inkább a fényre helyeződik a hangsúly. A geometrikus formák, négyzet, háromszög, plusz és mínusz-jel, mint enigmatikus szimbólumok lebegnek a táj felett, rejtélyes atmoszférát teremtve.

Lux NoctisForrás: Origo

Wu egy LED lámpával felszerelt drónt használ, hogy megvílágítsa a tájat. Hosszan exponál, majd arrébb mozgatja a drónt és megismétli a procedúrát. Végül digitálisan egyesíti a képeket, így jönnek létre a geometrikus fényformák.

Lux NoctisReuben Wu/Behance

Egy korábbi sorozatában, a Lux Noctisban sziklás csúcsok köré rajzolt fényglóriákat, túlvilági hangulatot teremtve az éjszakai tájban. A Lux Noctis esztétikáját évszázadokkal ezelőtti témák ihlették, mint a bolygók felfedezése, a 19. századi fenséges romantikus festészet és a science-fiction, írja a művész honlapján, ahol a többi sorozatában is gyönyörködhetünk.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek