Leonardo közismerten hosszú idő alatt fejezte be képeit. A Sziklás madonnán két periódusban is dolgozott, 1491 és 1499 között, majd 1506 és 1508 között. Egy korábbi, 2005-ben elvégzett vizsgálat kiderítette, hogy eredetileg más pózban akarta megfesteni a madonnát, de további változtatásokra nem derült fény.

A legújabb technológiának köszönhetően - makroröntgen fluoreszcenciás térképek, valamit infravörös és hiperspektrális képalkotás segítségével - sikerült újabb vázlatot is felfedezni a festékréteg alatt - olvasható a The Art Newspaper honlapján.
Leonardo első kompozíciójában a gyermek Jézus és az angyal magasabban helyezkedett el, az angyal lefelé tekintett a kis Jézusra. Nem világos, hogy a művész miért szakított ezzel az ötlettel, de a közelmúltban felfedezett újabb vázlaton már máshogy képzelte el a jelenetet. Például megváltoztatta a gyermek Jézus fejtartását, hogy profilból látszódjon, és az angyal göndör fürtjeinek egy része is eltűnt.

A novemberben megnyíló kiállításra a Sziklás madonnát a Galéria alsó szintjére költöztetik, ahol majd a közönség is felfedezheti mindazt, amit a kutatók a festmény vizsgálata során, zárt ajtók mögött, műtermekben, laboratóriumokban és könyvtárakban elbújva találtak. A londoni Nemzeti Galéria Leonardo: Experience a Masterpiece című kiállítása 2019. november 9-én nyílik és 2020. január 12-ig tekinthető meg.