Negatív kommentekkel népszerűsítik Bécset

A Schönbrunni kastélynál "rendetlen a gyep", egy romantikus dunai hajóút "unaaalmas", a hangulatos borozóban pedig "nincs háttámla" – ehhez hasonló üzenetekkel plakátolta ki Bécs városa London metróit az új turisztikai kampányában.

A Bécsi Turisztikai Ügynökség csavart egyet a megszokott turizmus marketingen, és a nevezetességeket magasztaló üzenetek helyett az online megjelent negatív kommentekkel kampányolt a júniusi "Unrating Vienna" című reklámjában.

"...a kilátás pocsék" - Na, de ki dönti el, hogy te mit szeretsz?Forrás: b2b.wien.info

Ezzel arra biztatták az utazókat, hogy merjenek elvonatkoztatni az ismeretlenek által írt online véleményektől és top tízes listáktól, és fedezzék fel a várost a saját kedvük szerint. Ki dönti el, hogy mit szeretsz? – teszi fel a kérdést minden egyes negatív kommenttel ellátott plakát, arra ösztönözve a olvasót, hogy reflektáljon a választásaira.

A kampány szellemében folytatása a 2017-esnek, ami megkérdőjelezte, hogy Egon Schiele aktfestményei még mindig provokatívnak hatnak-e, illetve következetesen hasonlít a 2018-as "Unhashtag Vienna" című kampányra is, ami arra buzdított, hogy fotózzunk kevesebbet, és legyünk nyitottak a jelen pillanatra.

Ezúttal a turizmusra nagy hatást gyakorló online értékelések kerültek fókuszba

Az idei kampány humorosan tekint arra a jelenségre, hogy az ismeretlenek által írt online értékelések nem mindig adják a legmegfelelőbb iránytűt, amikor kikapcsolódásra vágyunk. "Mi nem a legújabb technológiai vívmányokat támadjuk. Azonban a digitalizációt inkább kihasználandó eszköznek látjuk, mint önmagáért való célnak" – mondta Norbert Kettner, az ügynökség igazgatója. 

Az ügynökség szerint egy digitális buborékban élünk, ahol keresőmotorok és algoritmusok határozzák meg, hogy mi érdekelhet minket.

"...uncsiiiii" – írta egy kommentelő valahol, valamikorForrás: b2b.wien.info

A hotelek, éttermek, taxisok, és még a legutóbb piacra került rágógumi is értékelve van a különböző online platformokon. Az utazók 95%-a legalább hét értékelést olvas el az interneten mielőtt útra kelne, 47%-uk pedig azonnal szkeptikussá válik, ha valamiről csak pozitív kommenteket lát. A külföldön népszerű platformon a Yelpen megjelenő vélemények közül minden ötödik hamis, állítja az ügynökség honlapja.

A legjobb pillanatokat azonban nem mindig lehet számszerűsítve értékelni – írják a kampány lebonyolítói. Ha a top 10 listákra hagyatkozunk, kevesebb az esélyünk arra, hogy valami izgalmas és új élményben legyen részünk. Ezért a kampány arra biztatja a látogatókat, hogy fedezzék fel, mit nyújthat nekik a város a kötelező látnivalókon kívül.

"...nincs háttámla"Forrás: Peter Rigaud / b2b.wien.info

Három napra a Leopold Museum és MuseumsQuartier is vállalta, hogy a falára vetíti a legrosszabb névtelen online kommenteket. Szintén a kampány részeként két brit Instangram influenszer, Wanderlust Chloe és A Lady in London pedig úgy indul neki Bécs felfedezésének, hogy nem olvassa el a Tripadvisoron vagy más hasonló fórumon lévő véleményeket.

Negyven perc meditáció a villamoson

Egy véletlen élménygenerátort is kihelyeztek az Albertinaplatzon lévő tourinform iroda elé, ami alternatív programokat javasol. De a honlapjukon is olvashatunk olyan ötleteket, mint pl. negyven perces meditáció a D villamoson, vagy a legrövidebb múzeumi látogatás a világon. Ez utóbbi 2,40 euróba kerül, épp annyiba, mint egy metrójegy. Ezúttal ugyanis ha elég nyitottak vagyunk, a metróba léphetünk be úgy, mintha múzeumba mennénk, hiszen modern művészeti és street art alkotásokkal találkozhatunk itt is.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek