Az elsődleges cél a vendégek tartózkodási idejének meghosszabbítása, amely elsősorban a különleges elő- és utótúrák szervezésével lehetséges, hangzott el a Nemzetközi Dunai Hajózási Konferencián.
Idén december 2. és 4. között Magyarország ad otthont a 20. évfordulóját ünneplő Nemzetközi Dunai Hajózási Konferenciának. A 3 napos szakmai fórumon a folyami hajós szakma elitje cserél tapasztalatot. A szállodahajók vendégforgalma folyamatosan nő, de szorosabb nemzeti szakmai összefogás szükséges a dunai hajós turizmusban rejlő lehetőségek még hatékonyabb kiaknázása érdekében.
A közúti közlekedés kiváltásához előtérbe kell helyezni a dunai közlekedést, ennek érdekében nemcsak a folyó budapesti, hanem a teljes magyarországi szakaszát is fejleszteni kell, mondta Boros Anita, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkára, írta az MTI. Az elmúlt években számos logisztikai és kapacitásbővítő kikötőfejlesztés valósult meg döntően uniós forrásból, és a korábban állami, majd magántulajdonba került hajózási gazdasági társaságok visszaszerzésével nőtt az állam dunai hajózásban betöltött szerepe.
Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára szerint a hajós turizmus az ágazat legígéretesebb szegmense, a szállodahajók vendégforgalma folyamatosan emelkedik. Fontos, hogy a Duna ne csak Budapestet, hanem egyéb magyarországi városokat is bekapcsoljon a nemzetközi turizmusba. Javaslataik között említette, hogy a dunai hajókirándulások ne álljanak meg Budapestnél, hanem vigyék tovább az utasokat déli irányba.
Szívesen töltenek időt Budapesten a szállodahajók vendégei
Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója ismertette: a dunai szállodahajókon tavaly mintegy 400 ezer vendég fordult meg, idén a létszámuk tovább nő. Egy felmérésük szerint a hajóval érkezők 80 százalékának fontos, hogy Budapest az útvonal része legyen.
Thomas Bogler elnök (IG Rivercruise) szintén kiemelte, hogy Budapest a nemzetközi vendégeik számára fontos pont. A turisták két-három nappal meghosszabbítják a hajóútjukat, hogy a hajózás előtt vagy után a magyar fővárosban töltsenek el időt. 290 hajó közlekedik a Rajna és a Duna között, az ágazat az elmúlt években 10 százalékos nemzetközi vendégszám-növekedést ért el, 2016-ban 16-18 új hajó áll forgalomba a Dunán.
A háromnapos Nemzetközi Dunai Hajózási Konferencia a folyami hajós szakma legfontosabb magyarországi eseménye, mintegy kétszáz résztvevővel. A konferencia első napján szó esik az egyes hajózási útvonalak szakpolitikai kezeléséről és fejlesztési lehetőségeiről, biztonságpolitikai és turisztikai kérdésekről.
A hazai teljes Duna és Tisza szakaszokon a MAHART PassNave Kft. kezelésében mintegy 70 kikötő található és a társaság több mint 30 hajóval rendelkezik.