800 magyar felnőtt válaszai alapján az a kép rajzolódott ki a hazai emberek szállásválasztási szokásairól, hogy az ár, a kedvezmények és a szállás értékelései esnek latba a leginkább. A Marketing Professzorok Kft. online kutatást végzett a témában, ennek eredményeit küldték el a Travelónak is.
Ebből kiderül, hogy a kitöltők 29,5 százaléka évente kétszer is elmegy hazai wellnesshotelbe áztatni, kb. negyedük pedig még ennél is többször lazul el ilyen fürdős szállásokon. Nem meglepő, hogy a döntő többség, 73 százalék üdülni megy el szimplán, de 22,9 százalék valami különleges nap (évforduló, szülinap) miatt utazik el.
A szállás ára természetesen a döntő: 64 százalék dönt ez alapján. A vendégek véleményére is sokan, 59 százaléknyian adnak (sok oldalon van lehetőség csillagokkal, pontokkal és szövegesen értékelni egy szállóhelyet).
Egy érdekes kérdést is megvizsgáltak. A szállodák jutalékot adnak a szállásközvetítő oldalaknak a foglalások után, ezért céljuk lehet elérni, hogy a vendégek közvetlenül foglaljanak náluk. De hogyan érik ezt el? A szokások segítenek, ugyanis ha kiszemeltünk egy szállást, az esetek 94,1 százalékában egyből annak honlapját keressük fel.
A Marketing Professzorok szerint ezért a hoteleknek a honlapjukon jól látható helyen kecsegtető ajánlatot kell feltüntetniük. Így megúszható, hogy a látogató inkább a szállásközvetítő oldalt válassza. Ha kedvezményt a hotel nem is tud adni, valamilyen ajándék vagy kupon csábító lehet.