Teljesen kiakadt egy fülöp-szigeteki szálloda a saját vendégeire, ráadásul mindezt nyilvános Facebook-posztban tették – tudósít a felkavaró esetről az ausztrál News.com.au. Persze nem az összes vendégből van elege a Siargao szigetén található White Banana Beach Clubnak, hanem a töméntelen influenszerből.
Ők azok, akik organikusan vagy lájkvásárlással, de felépítenek egy sok ezer követővel rendelkező közösségi oldalt, majd abból akarnak élni, hogy ingyen ellátásért cserébe hirdetnek bizonyos helyeket. Például egy luxusszállodát. Persze a hirdetés alatt semmi bonyolultat nem kell érteni: az illető hölgy vagy úr az ingyen éjszakákért cserébe megoszt pár fotót vagy videót az Instagramján, Facebookján, Twitterén, ír valami sablonos szöveget mellé, beletesz 15-20 trendi hashtaget és kész.
A White Banana szálloda márpedig olyan mennyiségű megkeresést kap az ilyen aranyásóktól, hogy betelt náluk a pohár. Azt írják, sőt kérik kedvesen, hogy ők nem szeretnének együttműködni ilyen véleményvezérekkel, sőt ajánlják az illetőknek, hogy egyenek, igyanak vagy aludjanak más módon.
Vagy csak kezdjenek el dolgozni.
A poszt be is robbant annak rendje és módja szerint, a News.com.au cikkének írásakor 11 ezer lájk és 1400 komment volt rajta. A többség kiosztotta az influenszereket. Akadt, aki azt írta, ők „szociális mászók", akiknek követőtábora illúzió, és olyanokból áll, mint a többi influenszer vagy a provokatív képek miatt őket követő férfiak.
Volt olyan is, aki szerint ezt a dolgot privátban kéne a hotelnek rendeznie, nem nyilvánosan megalázni embereket. Egy másik kommentelő az ártatlanul megvádolt influenszereket védte, és szerinte inzultáló volt a hotel Facebook-posztja. Sőt akadt, aki dühösen kiírta magából, hogy Siargao szigetét (így a hotelt) senki sem ismerné az influenszerek tevékenysége nélkül. Később részben visszakozni kényszerült az őt ért támadások miatt.
Az eset a helyi tévébe is eljutott, és végül a szálloda is hátrébb lépett egyet kijelentve, nem az influenszerek, hanem az ingyenélők ellen írták, amit írtak. Hozzátették, ők is együtműködnek például bloggerekkel, de nekik fizetnek is rendesen a munkájukért.
Ezzel még mindig nem ért véget a történet. Vasárnap kitette a hotel a Facebookjára, hogy olyan emberek kezdték negatívan értékelni őket, akik sose voltak a szállodában. „Édes hópihék, akik talán soha nem dolgotak egyetlen napot sem az életükben” – tették hozzá, majd be is jelentették, hogy egy The Snowflake nevű koktél kapható lesz náluk (a Snowflake=Hópihe a Harcosok klubja c. filmből terjedt el, túlérzékeny, könnyen sértődő emberekre használják).