Húsvétkor érkeztek az első hírek arról, hogy magyar turisták ragadtak Egyiptomban, de a múlt heti turnus sem járt nagyobb sikerrel: vasárnap 250 ember, köztük 20 magyar utazó nem tudta, hogyan jut haza. Egy négy tagú győri család a Kisalföld c. lapnak elmesélte, hogy hogyan élte meg a kinti viszontagságokat.
A kialakult káosz miatt ugyanaz az utazási iroda és légitársaság érintett, mint korábban, de felelős és kártérítés egyelőre nincs. Az utazók sérelmezik, hogy nyaralásuk első két napját is ellopták tőlük a gondtalan kikapcsolódást ígérők és még később is érhettek haza.
A győri család oda- és visszafelé is több mint egy napot várakozott a reptéren. Azt mondták nekik, ha elszalasztják a becsekkolást, elveszik a pénzük.
Húsvétvasárnap reggel 8.15-kor indult volna a gépünk Bécsből, majd egyórányi várakozás után jelezték, hogy nem indul a gép. Azt tanácsolták nekik, hogy kétóránként figyeljék az információkat, mert ha elszalasztják a gép indulását, akkor odavész a befizetett nyaralás. Az utazási irodát nem tudták elérni telefonon, majd kaptak szállást éjszakára egy közeli hotelben.
Másnap délelőtt újrakezdődött a hitegetés, végül hétfő este 6 órakor szálltak fel a gép, 33 órával később, mint az eredeti időpont. "Elment az első két napunk a nyaralásból, pedig nem olcsó dolog, millió fölötti történet, kuporgattunk rá sokat" – mondta a családfő.
A család ennek ellenére próbálta élvezni a nyaralást, és mikor végre elérték az utazási irodát, azt mondták nekik, hogy kártérítésre tőlük ne számítsanak, mert a hiba nem náluk, hanem a légitársaságnál történt.
Hazafelé folytatódott a kálvária, vasárnap hajnali 3-kor indultak volna haza, de amint a reptérre értek, fél órán belül törölték a járatot. Több száz utas állt tanácstalanul éjjel egykor információ nélkül. Nagy nehezen az utazási iroda elvitte őket egy hotelbe, aztán reggel újrakezdődött a várakozás.
A győri családfő elmondta, hogy a reptéren borzasztó hangulat uralkodott, példátlan és embertelen bánásmódban részesültek.
A győriekkel együtt húsz-harminc magyar sorstárs, valamint több osztrák, német, szlovák és erdélyi is a reptéri csapdában, elkeseredve várta a szabadulást.
A győri család és a többi utas végül hétfő reggel landolt Bécsben, épp egy nappal később a tervezettnél. Most a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulnak. A Kisalföld megkereste az ETI utazási irodát, a flyEgypt légitársaságot és az egyiptomi magyar konzulátust is, de lapzártáig nem kaptak választ kérdéseikre. Az üggyel kapcsolatos esetleges további információk a kisalfold.hu weboldalán követhető tovább.
(A borítókép illusztráció, forrása: Shutterstock/Monkey Business Images)