Hatalmas mérföldkőhöz érkezett a Lánchíd felújítása: elkészült az új acél útpálya, amely a régi, elöregedett vasbeton-pályaszerkezetet váltotta fel. A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, ennek köszönhetően már végig lehet sétálni a Lánchídon. A hídpályát várhatóan év végén visszaadják a forgalomnak.
Alig egy évvel a pályaszerkezet-bontás kezdése, és csupán 11 hónappal az új útpályát alkotó első acélelem behelyezése után már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát.
Ezek a trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acéllemezek sokkal könnyebbek az elődeiknél, így csökken a híd önsúlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel - olvasható a szerkesztőségünkbe eljuttatott sajtóközleményben.
A parti nyílásokban még folytatódnak az acélszerkezeti javítások, a két pillér között azonban már a végéhez közeledik az oda beépített új acélelemek, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme. A festősátrakban ezen a szakaszon már 80 százalékban végeztek a korrózióvédelmi feladatokkal.
Véget értek a villamos-aluljáró melletti nagyobb kőmunkák
A pesti villamos-aluljáró mellett is sikeresen befejeződtek a 2-es és a 2M villamos pótlásának idejére időzített jelentősebb helyszíni kőmunkák. A mellvédfalakat és a hozzájuk csatlakozó korzó kőfelületeit a szakemberek megtisztították, a hiányokat pótolták, valamint új lábazati köveket is elhelyeztek. A villamosalagút homlokfalán letört köveket javították és újakra cserélték, a déli oldalon pedig már a felújított korzókorlátokat szerelik a helyükre.
A budai rakpart fölötti szakaszon ugyancsak az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák. Az új acél pályatáblák és a szegélylemezek beépítése, az acélszerkezeti javítások, továbbá a függesztő orsók vizsgálata (és szükség szerinti cseréje) már megtörtént, a budai parti nyílásban pedig beépítették az új gyalogosjárdát.
Mostanra a híd közepéről ismert, ponyvával fedett korrózióvédelmi sátrakat is felállították, és elkezdődhettek a korrózióvédelmi munkák a régi festékréteget eltávolító acélszemcseszórással. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már idén év végén elkészül.