Hamarosan két új hidat is felavatnak a Tisza, egyet pedig a Duna felett a Duna Aszfalt generálkivitelezésében zajló projektekben - írja a magyarepitok.hu. Az egyik Tisza-híd az M4-es gyorsforgalmi úton épül Tiszapüspöki térségében, az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán. A 758 méteres szerkezeti hosszúságú hidat a hagyományos hordógurítással avatták fel, mely abból a hiedelemből ered, hogy aki elsőként megy át a hídon, azt balszerencse éri.
A kisalfold.hu híre szerint ugyanakkor a Kecskemét és Békéscsaba közötti M44-es gyorsforgalmi utat kiegészítő, 300 méteres, úgynevezett ferdekábeles híd is gyakorlatilag már elkészült és hamarosan átadják a forgalomnak. Ez utóbbi híd, mely mintegy hároméves tervezési, valamint a párhuzamosan zajló kivitelezési munka eredménye, és amelyről korábban mi is többször írtunk, nemcsak látványában különleges, hanem műszakilag is számos kihívást állított a szakemberek elé. Tervezője, dr. Teiter Zoltán a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karán oktatja a hídépítéssel kapcsolatos ismereteket.
Dr. Teiter Zoltán rendhagyó tervét az őt foglalkoztató Uvaterv Zrt. több más tervvel együtt először 2005-ben nyújtotta be egy esztergomi Duna-híd-pályázatra. Akkor a terv második helyet ért el, ám mégsem került a fiók hátsó zugába. „Az általam tervezett ferdekábeles híd nagyon egyedinek számított, hiszen – mint nemrég utánanéztem – a világon a talán legelső hasonló épp abban az évben, 2005-ben készült el Olaszországban, de az gyaloghíd volt.
A tervet életben tartottuk, azt benyújtottuk az M44-es Körös-hídjához, az M43-as Tisza-hídjához, végül pedig az M44-es gyorsforgalmi út Tisza-hídjához is. Ez utóbbinál el is nyertük a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. támogatását" - mondta el Dr. Teiter Zoltán a kisalfold.hu-nak.
Mint a magyarepitok.hu híréből szintén kiderül, hamarosan újabb hídavatásra is sor kerülhet, miután Budapesten a Déli összekötő vasúti híd második hídján jövő héten várható ugyanez a ceremónia.