A pünkösdi hosszú hétvégén a Balatonra közlekedő retró IC sikerét követően, az InterCity-közlekedés 30 éves évfordulója alkalmából, június 5-én és 6-án nosztalgia IC-vonat közlekedik Budapest és Miskolc között. Azon a hétvégén Miskolcról a csatlakozó vonalakon is retrószerelvények közlekednek majd. Június 1-jétől elővételben megválthatók a jegyek - adja hírül a mavcsoport.hu.
A főváros és a borsodi megyeszékhely között 1991. június 2-án indult el az első InterCity vonat. Az évfordulóra megemlékezve különleges utazásra invitálja az érdeklődőket a MÁV-START a Miskolcot érintő vonalakon. A Keleti pályaudvarról az évforduló előtt tisztelgő Lillafüred InterCity (IC 1502) 8:55-kor, visszafelé Miskolcról a Borsod InterCity (IC 1501) 19:34-kor indul majd. A helybiztosítást is tartalmazó jegy ára (egy útra) másodosztályra az indulás évére utalva 1991 forint, míg az első osztályúért 6. hó 2-ára emlékezve 602 forinttal kell többet fizetni. A vonaton más menetjegyek nem érvényesek.
A korabeli szerelvényeket megidézve a vonatban az eredeti, első generációs, faburkolatos, bordó szövet huzatos, fülkés, másodosztályú kocsik mellett első osztályú komfortkocsik közlekednek. Az InterCity vonatban Utasellátó étkezőkocsi is forgalomba áll, ahol a '90-es évek rangos távolsági vonataira jellemző kínálat várja az utasokat. Ebből az alkalomból olyan ételek és italok is vásárolhatók az étkezőkocsiban, amelyek egyébként nem szerepelnek a kínálatban, többek között: magyaros omlett, vegyes sajttál, hortobágyi palacsinta, rántott sertésborda, bélszínjava, tokaji aszú, Martini, Dunakavics, franciadrazsé.
A különlegességeket a korabeli szárnyas Utasellátó-logóval ellátott csokoládéroló és rumos desszert, valamint a szuvenírként megvásárolható Utasellátó- és MÁV-START-maszkok teszik teljessé. A retró InterCity étkezőkocsija az érkezést követően az esti visszaindulásig Miskolc-Tiszai pályaudvar területén, az 1. vágányon áll meg és folyamatosan nyitva áll majd.
Ugyanezen a hétvégén Miskolc és Tiszaújváros között a hagyományos ingavonatok egyik utolsó vezérlőkocsijával, a terv szerint a BDdf 318-as kocsival, közlekedő szerelvény áll forgalomba. A típus egykor meghatározó járműve volt a budapesti elővárosi és a vidéki vonalaknak is, de az új motorvonatok érkezésével hamarosan végleg búcsúznak a mindennapi forgalomból.
Miskolc és Ózd között a hétvégén négy-négy pár vonat erejéig visszatérnek az egykor itt közlekedő InterPici motorvonatok, és egy retró festésű, hagyományos ingavonat is forgalomba áll az M41 2103-as Csörgővel. Miskolc és Tornanádaska között ezen a hétvégén az itt közlekedő Bz motorvonatok helyét átveszik a hagyományos mozdonyvontatású járatok, két Szergej vontatású szerelvény is forgalomba áll – fülkés gyorsvonati és classic Bhv személyvonati kocsikkal. Terv szerint legalább az egyik M62-es mozdony retró festésű lesz.
Akik több vonalon is szeretnének utazni a retró szerelvényekkel, azok 24 órás jegyet is válthatnak a 80-as vonal Miskolc-Nyékládháza szakaszán; a 89-es Nyékládháza-Tiszaújváros; a 90-es Miskolc-Hidasnémeti; a 92-es Miskolc-Ózd és a 94-es Miskolc-Tornanádaska vonalon június 5-ére és 6-ára. A napijegy ára 500 forint.
Két balatoni előszezoni hétvégén, június 5-6-án és 12-13-án retró vonatokkal, a 90-es, 2000-es évek balatoni sebesvonatát megidéző hangulatú szerelvénnyel lehet utazni Budapest és Balatonfüred között, ahol egy-egy pár Katica sebesvonat Nohab vontatással és a hozzá illő kék Bhv kocsikkal fog közlekedni. A dízelkorszakot június 18-án az S 19708-as Kék Hullám sebesvonattal búcsúztatják, amelyet Nohab mozdony fog húzni Székesfehérvár és Tapolca között - derül ki a MÁV honlapjáról, ahol a részletes menetrendek is megtalálhatók.