Megújult Rezét, a Gemenci Állami Erdei Vasút nosztalgia gőzöse. A munkálatokat egy debreceni műhely szakemberei végezték, amely során elemeire bontották a mozdonyt, majd újjáépítették. Az elkészült lokomotívot a Zsuzsi Erdei Vasút Nonprofit Kft. befogadta, hogy megtörténhessen a mozdony próbajárata, tesztelése és a műszaki finomhangolás – olvasható a Gemenc Zrt. közleményében.
A Rezét gőzös 2001 márciusában állt először szolgálatba a Gemenci Állami Erdei Vasútnál. Az erdélyi Resicabányán 1954-ben gyártott mozdony a leghíresebb székelyföldi fürdővárosban, Borszéken, a helyi ásványvízüzemben vontatott egészen a nyugdíjazásáig. Innen került közel két évtizeddel ezelőtt Európa legnagyobb összefüggő ártéri erdejébe, Gemencre, ahol már nem a tehervontatás, hanem a turisták szállítása lett feladata.
A szertartályos, telített gőzzel üzemelő mozdony egyik érdekessége, hogy kazánjának kialakítása lehetővé teszi a fafűtést is, így sokkal gazdaságosabban tudják üzemeltetni.
Hazánk egyetlen ártéri keskeny nyomközű erdei vasútját a Gemenc Zrt. üzemelteti. A pálya közel 30 kilométer hosszan, jellemzően a Duna mellékágai, holtágai mellett kanyarog, miközben látványos erdőrészleteket, réteket, vadföldeket érint. Menetrend szerinti megállóhelyei közelében tanösvények, kirándulóerdők, tájjellegű kiállítások, pihenő- és játszóparkok biztosítják a minőségi ökoturizmus élményét. A bakancsos, kerékpáros és a vízi turisták kiszolgálása mellett azon kevés magyarországi kisvasutak egyike, ami még az erdőgazdálkodást is segíti, illetve az árvíz megérkezése előtti utolsó pillanatokig a szerelvények a mentésből is kiveszik a részüket – teszi hozzá a közlemény.
Debrecen, Zsuzsivasút
Mesztegnyői kisvasút
Királyréti kisvasút
Almamelléki kivasút
Kaszói kisvasút
Lillafüredi kisvasút
Csömödéri kisvasút
Kemencei kisvasút
Pécsi kisvasút
Balatonfenyvesi kisvasút
Gemenci kisvasút
Felsőtárkányi kisvasút
Mátrai kisvasút
Szilvásváradi kisvasút