Kisbéren befejeződött az új látogatóközpont építése, amely a településen lévő, 160 éves Magyar Királyi Lovarda kicsinyített mása – olvasható az MTI hírei között. A látogatóközpont épületében kiállítóhelyiségnek alkalmas közösségi teret alakítottak ki, valamint idegenforgalmi tájékoztatókat helyeztek el. Elkészült egy tematikus játszótér is, amelyet Kisbér testvértelepülésén, a szlovákiai Gútán található fedeles fahíd mintájára építettek, és különböző játékelemekkel szereltek fel.
A két létesítmény a kisbéri Mini Magyarország makettpark közelében található, ahol Magyarország 43 kiemelkedő épületének kicsinyített mása látható. A kisbéri beruházás egy határokon átnyúló közös pályázat része, amelyben hat szlovák és négy magyar Duna-menti település egymás nevezetességeinek kicsinyített másait építi fel, amelyek interaktív játszótérként használhatók. A "CULTPLAY - Interaktív tematikus parkok" nevet viselő projekt célja, hogy határon átnyúló turisztikai látványosságokat hozzon létre. Például Érsekújváron a régi vár makettjét készítik, Tatán a gútai malom épül meg játékos elemekkel, Észak-Komáromban a Csillag erőd mintájára készül játszótér, Révkomáromban az észak-komáromi Öregvár elevenedik meg. Oroszlányban a vágsellyei Pázmány-kastély, Gútán készül el a tatai vár mása, Ógyallán az oroszlányi Bányász Múzeum mintájára, míg Vágsellyén a majki kolostor mintájára készül játszótér.
Az együttműködő települések között kivételt jelent a szlovákiai Szőgyén, ahol egy mobil színpadot létesítenek. A CULTPLAY parkokat magyarul, szlovákul és angolul elérhető mobilapplikációs fejlesztéssel is népszerűsítik.
A gútai fahíd a leghosszabb teljes faszerkezetű híd Európában. A Kis-Duna 86 méter hosszú és 2,25 méter széles hídját 1997-ben a helyi természetvédők építették beton pillérek segítsége nélkül, a ma már nem létező híd mintája alapján, mindössze 9 nap alatt. Az eredeti híd csak 60 méteres volt, a kilencvenes években a helyiek hosszabbították meg 24 méterrel, ekkor lett a maga nemében a leghosszabb fahíd Európában. Az eredeti hidat a fagyos időjárás tette tönkre, a régi pillérei még ma is láthatók, amikor alacsony a víz szintje.