A fogaskerekű hétfőtől ismét kényszerpihenőre megy

 A Budapesti Közlekedési Központ közlemény szerint a fogaskerekű vonalán, a Városmajor és a Szent János Kórház közötti szakaszon pályasínt és a fogasléceket cserélnek március 9-től kezdve. Ezért a Széll Kálmán tér és a Svábhegy között a 21-es és a 21A jelzésű, a Királyhágó tér és a Svábhegy között a 212-es autóbusszal lehet majd utazni, amelyekhez kapcsolódva a Svábhegy és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút között 60-as jelzéssel pótlóbusz közlekedik.

2006-os felvételForrás: Wikipedia.org / Ádám Kovács / CC BY-SA 3.0

Az alsó szakaszon található megállóhelyek hétfőtől szombatig a 60A és 60B jelzésű járatokkal is elérhetők. Azt érdemes még figyelembe venni, hogy a 60-as, 60A és 60B pótlóbuszokon nem lehet kerékpárt szállítani, a 212-es autóbuszon viszont hétköznap a Királyhágó tér és a Svábhegy végállomás között, valamint hétvégén a teljes vonalon igen. A pótlóbuszokra a fogaskerekűn érvényes normál díjszabás vonatkozik, a 21-es, a 21A és a 212-es buszra átszálláskor pedig nem kell új jegyet kezelni - olvasható a közleményben.

A fogaskerekű vasút Budapest egyetlen fogaskerekű vasútja, és 2008. augusztus 21. óta formálisan a 60-as jelzésű villamos.

A lóvasút, illetve egy fogaskerekű vasút megépítése azután vált szükségessé, hogy a Svábhegy a 19. századtól jelentős fejlődésnek indult.

A megnövekedett közlekedési igénynek eleget téve a Budai Közúti Vaspálya Társaság 1868-ban elindította a lóvasutat, melynek pályáját a Lánchíd budai hídfőjétől Zugligetig építette ki. Nagyjából 6 évre rá, 1873-ban kezdődött meg a fogaskerekű vonalának kiépítése. Az első szerelvény egy évvel később, június 24-én, délután 4 órakor indult meg az útjára.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek