Nagy volumenű, erősen hosszútávú közlekedésfejlesztési koncepció készült el, a szombati Magyar Közlöny pedig már le is hozta, amivel hivatalossá vált. A Portfolio cikke érdekesebben folytatódik: a kötött pálya uralkodna a jövőben a fővárosban, összekötnék a HÉV-vonalakat és a metrókat, sőt két vasúti fejpályaudvart is a föld alatt.
Aki járt már nyugati nagyvárosokban, általában tapasztalhatja, hogy alig lehet sok helyen megkülönböztetni, hogy metrón, elővárosi vasúton vagy normál vasúton utazunk-e, hisz ezek összeköttetésben állnak egymással, sokszor közös vágányokon futnak, azonos állomásokon állnak meg és ugyanaz a bérlet érvényes rájuk. Sok helyen a városok alatt futó alagutakban mennek el a vonatok, ez Oslótól Münchenig is így van megoldva.
Mindez persze roppant költségigényes és egyelőre csak terv szintjén létezik. De azért nézzük meg ennek a tervnek a legfontosabb elemeit, amiről a Közlöny is ír:
- lecserélik a HÉV-ek vonatait,
- összekötik a föld alatt a Déli és Nyugati pályaudvart, amivel a Nyugati szerepe megnő, a Délié elenyészik,
- fejlesztik a déli körvasutat, ami egy harmadik vágányt jelent Kelenföld és Ferencváros között,
- a szentendrei és déli (távlatilag összekötött csepeli és ráckevei) HÉV-ek felújítása és összekapcsolása, amiből a leendő M5-ös metró lesz; a déli HÉV-vonalakat a föld alatt a Kálvin térig vinnék,
- összekötnék a csömöri és gödöllői HÉV-eket az M2-es metróval, távlatilag fel is újítanák őket, valamint egy szárnyvonalat is terveznek Rákoskeresztúr felé.