Karbantartási munkálatok miat jövő héten hétfőtől péntekig egy hétre leállítják Budapesten a libegőt; a Budavári Sikló pedig október 8-tól 12-ig, majd október 24-én egész nap nem jár - olvasható a bkv honlapján.
A Budavári Siklót 1870-ben Budai Hegypálya néven indították el, és Széchenyi Ödön kezdeményezésére hozták létre. Elkészítése másfél évig tartott. Egyedisége abban rejlett, hogy a ferde pálya miatt a kocsik lépcsőzetesen lettek kialakítva - ez akkoriban egyedülállónak számított. Bár a két kocsi egymást húzta fel a hegyre, a munkába belesegített egy 30 lóerős gőzgép, melyet a Várhegy lábánál helyeztke el. Ez meghajtotta a kilenc láb átmérőjű hengert, amire feltekeredett a drótkötél. A sikló így működött egészen 1944-ig.
Felújítására egészen 1986-ig várni kellett, de átadása után egy nappal, június 5-én már át is adták a forgalomnak. A 95 méter hosszú sinpálya emelkedése 48 %. Ha tehetik, akkor az első kocsiba száljanak, mert onnan a legszebb a kilátás, amint lassan felfelé kapaszkodunk a várba.