Üvegre festett halakkal nyílt meg a felújított keszthelyi vasútállomás

Kerámia helyett üvegre festett halak, automata tolóajtó és autóbusz-állomásra nyíló panoráma - az észak-balatoni MÁV-épületek jellegzetességét megőrizve újult meg az 1903-ban épült keszthelyi vasútállomás.

Az eredeti pompájához hasonlóan megújult kaposvári vasútállomás után a keszthelyi állomás 482 négyzetméter alapterületű főépületének és melléképületeinek ráncait is felvarrták.

MÁV

 Az 1903-ban épült és azóta többször átalakított épületegyüttes rekonstrukciója során megújult a homlokzat, korszerűbbé váltak az utasterek, illetve az utaskiszolgáló és a vasúti infrastruktúra működtetéséhez szükséges helyiségek is. A felújítás részeként az állomás közvetlen környezete is újjászületett - írja közleményében a MÁV.

Az állomás megújuló külső megjelenésében igyekeztek megőrizni az épület meglévő értékeit: a Balaton északi partjának számos vasútállomásánál jellemző terméskövet, az oldalanként egy-egy darabból kifaragott, mély mészkő ablakkeretezést, valamint a pavilonok felett lebegő födémlemezt, amely a fedett peron és nyári váró vékony acéloszlopaira támaszkodik. Az attika megemelésével kapcsolták össze az állomási terület másik épületét is, és egyben ezzel oldották meg a tetőre kerülő gépészeti berendezések, a napkollektor és a légkondicionáló kültéri egységének elrejtését is.

A homlokzati kerámiaburkolat helyére hőszigeteléssel ellátott csiszolt mészkőburkolat került, a bejárathoz kapcsolódó falakat szürke textúrált műkőburkolattal vonták be, amelyre egy kültéri óra is került. A várótermet kő- és faburkolatú padokkal szerelték fel, és süllyesztett világítással alakítottak ki. Fehér dekorbeton ablakkeretezés fogja össze a földszinti ablaksort, az emeleti nyílásoknál műkő árnyékoló pengék jelennek meg. A főbejárat automata tolóajtós portállal készült.

MÁV

 Mivel nem tudták megoldani a korábbi „halacskás" kerámiarácsok felújítását, azok sérült állapota miatt, ezért a motívumot laminált üvegrétegek közé nyomtatott színes halmintás üvegfal beépítésével élesztették újjá a nyári váró város felőli oldalán, ahonnan most már az autóbusz-állomásra is rá lehet látni. A nyári váróban a peronhoz vezető rámpát üveg felülvilágítóval fedték le, hogy természetes fényt kapjon a váró fő közlekedési útvonala.

MÁV

 Az épület előtti tér – a korábbi lépcsős kialakítás helyett – lejtőt kapott a mozgássérültek, a kerékpárosok és az utasok közlekedésének megkönnyítése érdekében. A zöldfelületet emelt magasságú növénykazetták telepítésével növelték. A rövid idejű autós megálláshoz az állomás előtt K+R parkolót alakítottak ki, a bicikliseket B+R kerékpártároló várja, és létesítettek egy akadálymentes parkolót is.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek