Magyarországon évente 70 ember hal meg saját figyelmetlensége miatt kijelölt és illegális vasúti gyalogosátjárókban, és további 20-an a vasút-közút kereszteződésekben, jellemzően szintén önhibájukból. Ezért kampányol most kisfilmekkel a MÁV.
A tragédiák számának csökkentését tűzte ki célul a MÁV-csoport és a Hősök zenekar közös kampánya, amelyben kisfilmekkel hívják fel a figyelmet arra, hogy kicsivel több odafigyeléssel a balesetek szinte minden esetben elkerülhetők lennének - írja a Kreatív online.
A novemberben indult kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a vasút-közút kereszteződésekben bekövetkező balesetek döntő többségének oka a síneken átkelők figyelmetlen, nem körültekintő, fegyelmezetlen magatartása, a szabályok be nem tartása, pedig ezekre odafigyelve a hasonló tragédiák elkerülhetők lennének. A kampány célcsoportja a vasúti és a közúti közlekedés résztvevői mellett a szélesebb közvélemény, kiemelt célcsoportot alkotnak az iskolások és a fiatalkorú lakosság.