Kedd este ugyanis új helyre viszik a Közlekedési Múzeum előtt kiállított 130 éves gőzmozdonyt. Augusztus 20-tól Gyál Felső vasútállomás előtt láthatják a vasútrajongók. A kismozdony szolgált már szemétvasúton, iparvasúton és HÉV-en is.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum vasúti gyűjteményének egyik legrégibb darabja a gőzmozdony, amelyet 1882-ben gyártottak Münchenben a Nagykikinda-Nagybecskereki Helyi Érdekű Vasútnak - írja cikkében a HVG online.
A 18 tonnás mozdony pehelysúlyúnak számít a normál nyomközű vasúti járművek között. 1912-től Cséry József szemétvasútjának vontatójárműveként szolgált, majd 1913-tól Budapest Székesfőváros Köztisztasági Hivatalának 6-os pályaszámú gőzmozdonya lett. 1942-ben Szigetszentmiklóson a Dunai Repülőgépgyár iparvasútján szolgált, később a csepeli Weiss Manfréd Műveknél a 10-es pályaszámot kapta.
A kismozdony megmaradt a második világháború után is. 1945. május 10-től az 1944 novemberében felrobbantott dunaharaszti híd 1945. december 8-i helyreállításáig a Budapesti Helyi Érdekű Vasút bérelte kisegítő szolgálatra a Szigetszentmiklós és Ráckeve közötti vonalon.
1966. december 29-én selejtezték le, akkor került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe is. A kismozdony kalandos történetéről a HVG teljes cikkében olvashat. Ha azonban még utoljára a múzeum épülete mellett, a Városligetben is látni szeretnék, a hétvégén még megtehetik, kedd este trélerrel szállítják el onnan.