A New York-palota, a Vásárcsarnok és a Széchenyi-fürdő is egyike azoknak a helyeknek, amiért érdemes Budapestre utazni, legalábbis a Wizz Air úticéljainak bemutatására szánt videói alapján. Elindult a WizzTv.
Úticéljainak népszerűsítésére videospotokat mutat be a neten a Wizz Air, amelyekkel a turistaforgalmukat szeretnék még inkább fellendíteni. Daniel de Carvalho, a vállalat kommunikációs menedzsere a budapesti Boscolóban tartott sajtótájékoztatón elmondta, hisz abban, hogy ezzel a szolgáltatással az utasok egyszerűbben tudnak majd dönteni az úticélok között, könnyebben meg tudják szervezni a nyaralásukat.
Brad és a lányok
A WizzTv utazási videóin a diszkont légitársaság legnépszerűbb légiutas-kísérői, az úgynevezett Wizz nagykövetek szerepelnek, és mutatják be az adott város nevezetességeit, egy pingvinre emékeztető, Brad nevű bábfigurával együtt.
A sajtótájékoztatón debütáló, Budapestet népszerűsítő videóban Lázár Zsuzsa légiutas-kísérő és Wizz nagykövet Zagar zenéjével kísérve angolul mutat be néhány fővárosi látnivalót, mint például az esemény helyszínéül szolgáló New York-palotát, vagy a turisták egyik fő törzshelyét, a Széchenyi-fürdőt, a Vásárcsarnokot és Bazilikát, és megtudhatjuk, milyen nagy móka a Hop On-Hop Off városnéző buszos szolgáltatást igénybe venni. A videók ötlete a TouristMirror cégtől származik, akik tervükkel megkeresték a Wizz Airt, és megegyeztek a légitársasággal.
Csináljunk valami jópofát
"Klasszikus startup cég vagyunk két-három emberrel. Összeültünk, hogy csináljunk valami jópofát, ami jó nekünk, jó másnak is, és pénzt is lehet vele keresni. Szeretünk utazni, szeretünk emberek között lenni, így alakult ki a koncepció" - mondta a Travelónak Marozsi László a TouristMirror alapítója. A csapat tervében a Közép- és Kelet-Európa legnagyobb fapadosa fantáziát látott, és miután megegyeztek, más úticélokra is kiterjesztették az ismertető filmek készítését. A légitársaság teljes úthálózata 85 desztinációt foglal magában.
Arra a kérdésünkre, kik és hogyan döntöttek arról, mely helyi nevezetességek szerepelhetnek a videókban, Marozsi vázolta az üzleti modellt. Eszerint különféle, turizmusban érdekelt szolgáltatók jelentkezheznek és licitálhatnak arra, hogy mennyit ér meg nekik, hogy szerepeljenek egy exkluzív videóban. A cégalapító szerint a helyszínek kiválasztásában ezen felül részt vesznek a szereplő Wizz nagykövetek, majd az összeállított travel scriptről a végső döntést a légitársaság hozza meg.
Nagykövetek a Facebookról
A videó főszereplői minden desztináció esetében a helyi légiutas-kísérők közül azok ketten, akiket az utasok a kedvenceiknek választottak. "Két évvel ezelőtt egy nagyszabású, egy hónapon át tartó internetes szavazás volt a Facebookon, ahol minden, érintett nemzetből kiválasztották azokat a hölgyeket, akik a Wizz nagykövetei lehetnek" - vázolta a szavazás hátterét a Trevelónak Spengler Petra, aki angoltanárból lett stewardess.
Ez a cím többek közt olyan kötelezettségekkel jár, mint interjúk, reprezentatív megjelenés sajtótájékoztatókon, illetve ha a Wizz Air új gépet vásárol, a nagykövetek kísérik az első útján. Spengler Petra ezenkívül a légitársaság budapesti irodáját bemutató videóban szerepel, amíg a másik nagykövet, Lázár Zsuzsa a fővárosba igyekszik csábítani a külföldieket.
"Azok a budapesti helyek, amelyek láthatók a kisfilmben, az én kedvenceim is, de én szíveseb belevettem volna még egy nagyon fontos turisztikai célpontot, a belvárosi romkocsmákat. Rengeteg külföldi fiatal szereti ezeket a helyeket, szeretnek Budapesten bulizni" - tette hozzá kérdésünkre Spengler Petra.