A szobában főző, és a masszázsra alkudó vendég

A szállodai vendégek egy része elhagyja az útlevelét, az iratait, a hitelkártyáját, elfelejti a széfkódját, extrém esetben elfelejti, hogy rendelt a szobaszervíztől és meglepetésében meztelenül nyit ajtót. Kínos helyzetek a hotelekben dolgozók tapasztalatai alapján.

Legutóbbi cikkünkben a kellemetlen szállodai élményeket részleteztük, részben azzal a szándékkal, hogy aki utazásra készül, tudja, mire érdemes figyelnie. A folytatásban a szállodákban előforduló tipikus, bosszantó vendégszokásokról esik szó. A cél pedig hasonló: ha csak lehet, kerüljük el ezeket a helyzeteket.

Összeállításunkban hotelekben dolgozók tapasztalatai alapján összegyűjtöttük néhány tipikus problémát. Megszólalóink kérték, ne nevezzük meg őket, munkahelyüket, és azt is kérték, az említett vendégek nemzetiségére se térjünk ki, mert nem szeretnének sztereotípiákat erősíteni. Maradnak a vicces, vagy kínos sztorik.

Aki elfelejti a széfkódját

Galéria: Hülye vendégekFotó: Northfoto

"A leggyakoribb, általános probléma a feledékenység. A vendégek nem találják az útlevelüket, az irataikat, a hitelkártyájukat. Olyankor a recepción ki kell csomagolnunk mindent, hogy segítsünk nekik megtalálni" - kezdte Gábor, egy ötcsillagos, magyarországi hotel vezetőségi tagja.

"Sokan pedig, akik a széfet használják a szobában, elfelejtik a számkombinációt. Az ügyeletem tíz százalékában a házban körbejárva széfeket nyitogatok a vendégek kérésére egy biztonsági kollégával együtt." A szétszórtság további megjelenési formái: a mobiltelefon elvesztése, a szobát nyitó kártya, illetve az ékszerek eltűnése. Gábor szerint ezeket legtöbbször a fotel ülése és háttámlája közti részbe szorulva, vagy a bútorok alatt találja meg a személyzet.

Aki önfeledten sörözik, amíg mindenki rá vár

A részleges memóriakiesés ritkább változata, ha a vendég elfelejti, hogy befizetett egy városnéző körútra, és önfeledten sörözik a lobbyban, amíg a csoport és a busz rá vár. Van, aki a taxirendelést felejti el, mert közben eszébe jut egy másik program. De ennél extrémebb esetek is előfordulnak. "Volt már vendégünk, aki fürdővizet engedett magának a kádba, közben ledőlt egy kicsit, elaludt, és eláztatta a fürdőt. Vagy olyan is előfordult, hogy miután rendelt a szobaszervíztől, elfelejtette, majd amikor kopogtak az ajtaján, annyira meglepődött, hogy meztelenül nyitott ajtót" - mondta Karola, aki egy ötcsillagos hotelben dolgozik.

Gábor tapasztalatai szerint a tipikus problémák közé tartozik még, hogy a turisták nem készülnek fel az úticéljukon várható időjárásra. "Van, aki mediterrán országból novemberben rövidnadrágban és félcipőben utazik Magyarországra. A recepción muszáj esernyőket tartanunk, mert annyiszor kérnek a vendégek, és van egynéhány fekete, kocsirendező kabátunk is, amit kölcsön tudunk adni megfázás ellen."

Aki összedob egy vacsorát bunzenégő lángjánál

Galéria: Hülye vendégekFotó: Northfoto

Sokszor az európai utasok sem felkészültebbek, ha egzotikus országba utaznak. "Hányszor, de hányszor isznak a csapból, mert azt hiszik, ha otthon tiszta ivóvíz folyik a csapból, akkor máshol is. És hányszor kóstolnak meg bizonytalan eredetű, helyi élelmiszereket, amelyektől aztán kiadós gyomorrontásuk lesz." Megszólalóink szerint az egészség védelme továbbra sem tartozik minden utazó erényei közé. "Néha még olyan intelmeket is hangsúlyozniuk kell a kollégáknak, hogy a vendégek ne menjenek be a tengerbe sötétedés után, mert éles kőbe, kagylóba léphetnek."

A housekeeping részleg számára a legtöbb kellemetlenséget azok a vendégek jelentik, akik rongálják a szobát. "Van, aki a nemdohányzó szobában rágyújt. Ezután kénytelenek vagyunk az összes kárpitot kitisztíttatni. Volt olyan család is, aki a szobában bunzenégővel nekiállt főzni. Azt a szagot kőkemény munka eltávolítani" – részletezte Gábor.

Aki ordibál, hogy taxi kell, de azonnal

Edina egykor szobalányként dolgozott egy hotelben, és sok mindent látott már, a felhalmozott ételektől az ágy mellett felejtett, használt óvszerig. "Volt, hogy a reggelinél feltankolt ételek hegyekben álltak a szobában."

A bosszantó vendégek körében két, külön csoportként lehet említeni a modortalanokat és az ügyeskedőket. "Ha a recepciónál sorban állnak az újonnan érkezők, és egy vendég könyökkel félrelöki őket, hogy odaférjen a pulthoz és elkezd ordítani, hogy neki azonnal kell egy taxi, annak nem tudom, mi az oka. Normális hangnemben is lehet kérni, és akkor a kolléga szívesebben foglalkozik vele."

Akik egymásnak esnek a wellness részlegben

A taplóság egyéb megnyilvánulási formái közé tartozik, ha egy pár a wellness részlegben egymásnak esik. "Volt már, hogy azt hittük, mindjárt elkezdenek szexelni a jakuzziban. Nekünk volt kínos, hogy szólnunk kellett, inkább a szobájukban tegyék" – mondta Gabriella, aki egy hotel wellness részlegén dolgozik.

A másik csoport, az ügyeskedők leleményességi szintjére is hallhattunk példákat. "Volt, hogy idegenek bejöttek, és azzal próbálkoztak, hogy elhagyták a kártyájukat, és nyissuk ki nekik az ajtót. Még ők voltak felháborodva, ha ezt nem akartuk megtenni. Gazdag, középkorú nőknél pedig előfordult, hogy ráfogták a takarítónőre, hogy ellopta az ékszerüket, és nagy felhajtást rendeztek, rendőrséggel, mindennel. Persze, kiderült a végére, hogy nem történt semmiféle lopás" – mondta Edina.

Aki masszázsra alkudozik

Galéria: Hülye vendégekFotó: Northfoto

A wellness részlegben ügyeskedők közt egy alkudozó férfi a kedvecünk. "Lejött egy úr, hogy relax masszázst szeretne és elkezdett alkudozni az árára. Azt hitte talán, hogy ami Ázsiában szokás a piacon, itt is működik. Jeleztük, hogy az áraink nem képezik alku tárgyát. Azt válaszolta, hogy akkor lehívja a feleségét is, és együtt több kezelést is igénybe vesznek, ezért legalább kedvezményt adjunk nekik. Adtunk neki egy prospektust a kezeléscsomagjainkról, hogy válogasson kedvére. Megnyugodott a lelke."

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek