Így vernek át a szállodák már a foglaláskor

Egy vizsgálat felhívta a figyelmet, hogy a szállodák, hogyan húzzák be a leendő vendégeket csábító reklámokkal, amelyek alacsony árú tartózkodást ígérnek. Viszont a szobafoglalásnak még is csalódás a vége. Mutatjuk, mik a trükkjeik és mire figyelj oda.

Egyre több esetben fordul elő, hogy a szállodák már a foglaláskor átvernek - illusztrációForrás: Shutterstock/Svitlana Hulko

Így vernek át a szállodák már a foglaláskor

Egy átfogó vizsgálat feltárt néhány nagynevű szállodaláncot, amelyek az úgynevezett „csali árképzésben" vesznek részt, ami azt jelenti, hogy hihetetlenül alacsony áron kínálnak egy szállodai szobát. Ezek az akciós szobák azonban vagy szűkösek, elégítik ki a vásárlói igényeket, vagy a legrosszabb forgatókönyv esetén nem is léteznek.

Ez a taktika úgy működik, hogy egy árral bevonzzák a potenciális ügyfeleket, akik ezután inkább úgy érzik, hogy foglalnak, ha már az oldalra tévedtek és annyit keresgéltek, annak ellenére, hogy az eredeti ár nem áll rendelkezésre.

Hamis szobafoglalás árak

Az egyik esetben a Travelodge szobákat hirdetett Londonban „55 fonttól", más helyeken pedig „39 fonttól". Ilyen szlogenekkel: „Foglalja le szobáját most! Foglaljon korán, hogy ne maradjon le! Szobák 55 fonttól. Foglaljon online még ma! Foglaljon ma estére!

A kutatók a Travelodge hirdetéseiben szereplő állításokat hat hónapon keresztül nézték, és több ezer árat gyűjtöttek össze 138 részt vevő szállodáról. Meg akarták nézni, hogy a meghirdetett áron ténylegesen hány szállodai szoba áll rendelkezésre.
Azt találták, hogy 15 szállodában az éjszakák kevesebb mint 10%-a volt elérhető a meghirdetett áron.

Az Advertising Standards Authority (ASA) utazási marketingre vonatkozó útmutatása szerint a kereskedőknek egyértelműen jelezniük kell, ha a készlet korlátozott, és biztosítaniuk kell, hogy a termékek elérhetősége „egyenletesen oszlik el a meghirdetett utazási időszakban".

Idén júliusban és augusztusban az Accor 15%-os kedvezményes exkluzív ajánlatot hirdetett francia szállodáira a Facebookon. A promócióban szereplő egyik szálloda – egy Mercure-tulajdon az Eiffel-torony közelében – az éjszakai árakat „129 fonttól" hirdették meg, két éjszakás tartózkodás alapján.
Amikor azonban az értékesítés utolsó napján ellenőrizték az árakat, nem volt elérhető éjszaka ezen az áron a teljes 64 napos utazási időszak alatt. A legolcsóbb szoba ára 142 font volt, de az éjszakák többsége (62%) jóval több mint 180 fontba került, a csúcs pedig 252 font volt – írja a Mirror.

A CAP kódex szabályai szerint a hirdetéseket vissza kellett volna vonni, ha az akciós árú szobák elfogytak. Naomi Leach, a Which? Traveltől, így nyilatkozott: Túl gyakran látjuk, hogy a nyaralókat félrevezetik a túl szép, hogy igaz legyen ajánlatokkal, amikor olyan ígéretekkel csábítják őket foglalásokra, amelyek nem is léteznek.Teljesen elfogadhatatlan, hogy az üdülési társaságok úgy érzik, hogy feszegethetik a határokat, és egyértelmű, hogy a fogyasztóvédelmi törvények szigorúbb betartatására van szükség ahhoz, hogy a vállalkozások tudják, hogy a félrevezető árakat nem tolerálják."

Mit lehet ilyen esetben tenni? Jelenteni kell a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság felé, és nem ott szobát foglalni, ahol már eleve átveréssel indítanak.

Az alábbi videóban Magyarország 10 legjobb ötcsillagos szállodáját nézheted meg:

 

 

Ezek is érdekelhetnek