A JetBlue repülőgépe New Yorkból indult és Floridában szállt le, amikor megtalálták a holttesteket a gép futóműaknájában. Most a rendőrség újabb részleteket hozott nyilvánosságra az üggyel kapcsolatban.
Egy repülőgép, két holttest
A rendőrség most újabb részleteket közölt a múlt heti floridai repülőgépen talált két holttesttel kapcsolatos nyomozást követően.
A JetBlue járata hétfőn (január 6-án) nem sokkal este 8 óra előtt indult a New York -i JFK repülőtérről, és a floridai Fort Lauderdale-Hollywood nemzetközi repülőtéren 23:10-kor, a tervezettnél mintegy 28 perccel később szállt le.
Érkezéskor a repülőgép futóművét vizsgáló dolgozó két holttestet talált a gép futómű aknájában.
A légitársaság szóvivője közleményt adott ki, amely megerősítette, hogy két ember holttestét találtak meg a repülőgépen, de a hatóságok nem árulták el személyazonosságukat.
Újabb részletek
A Broward megyei seriff hivatalába telefonálva egy ismeretlen személy a következőt mondta el: "A futómű területén az egyik technikus két férfit vett észre, akik úgy nevezett Signal 7-nek tűnnek". A Signal 7-es jel egy holttest kódja.
Carey Codd, a haderő munkatársa a CNN-nek elmondta : "Az elhunytak mindketten férfiak. Ezen túlmenően személyazonosságuk jelenleg ismeretlen."
Egy másik tisztviselő azt is elmondta, hogy a két holttest súlyosan sérült volt, amikor megtalálták őket, ami arra utalhat, hogy a testek hosszú ideig voltak a repülőgépen, vagy akár többször is repülhettek.
"A Broward megyei orvosszakértői hivatal boncolást rendelt el, hogy megállapítsa mindkét személy halálának okait" - mondta Codd.
Az Airbus A320-asnak hétfőn mozgalmas napja volt, mivel hajnali 1:10-kor indult a jamaicai Kingstonból, majd valamivel több mint három és fél órával később a JFK-n szállt le. A repülőgép ezután Salt Lake City International felé vette az irányt, ötórás repülés után 10:34-kor szállt le, majd visszatért a JFK-re, mielőtt befejezte volna a napot Floridában.
A futómű aknája veszélyes hely!
A Szövetségi Légiközlekedési Hivatal ismét arra figyelmeztet, hogy a futóműakna veszélyes hely, mivel sokan nem veszik figyelembe, milyen kicsi lesz benne a hely, amikor a kerekeket behúzzák. Aki ide kapaszkodik fel, az oxigénhiány miatt elveszítheti az eszméletét, vagy megfagyhat, amint a repülőgép eléri az utazómagasságot.
Az FAA-nak egy 2011-es jelentése szerint mindazoknak a személyeknek, akik a repülőgép külső futóműaknájába másztak be, a 80 százaléka elhunyt.
A Közlekedésbiztonsági Igazgatóság a helyi bűnüldöző szervek és az FAA segítségével folytatja a halálesetek kivizsgálását, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács azonban közölte, hogy nem vizsgálódik tovább, mivel „úgy tűnik, hogy az incidensnek nem volt köze a repülőgép személyzetéhez vagy az üzemeltetéséhez".