Rémálommá vált a magyar család nyaralása Spanyolországban

A londoni Ruislipben élő, magyar származású Csányi Judit az Agoda-n keresztül fizetett egy mallorcai villáért, viszont amikor odaértek, nem volt lefoglalva. Így rémálommá vált a magyar család nyaralása Spanyolországban, mert az utcán rekedtek, átverték őket egy további foglalással és csillagászati plusz összeget kellett fizetniük.

Rémálommá vált a magyar család nyaralása Spanyolországban, jól átverték őket - illusztrációForrás: Shutterstock/Alex Tihonovs

Egy magyar család nyaralása rémálommá vált, miután nem volt hová menniük Spanyolországban

Csányi Judit még idén áprilisban foglalt és fizetett ki egy mallorcai villát, „csodálatos nyári vakációra számítva". Minden úgy nézett ki, hogy egy kitűnő hetet tölthet el a család, akik augusztus 13-án érkeztek meg a spanyol szigetre.

Amikor Judit idős édesanyjával és gyerekeivel megérkezett az előre kifizetett nyaralójukba, akkor fedezték fel, hogy nincs lefoglalva, ami azt jelenti, hogy nincs hol megszállniuk, és ahogy közeledett az éjszaka, kevés kevés idejük volt kitalálni, hogy mit tegyenek.

Ami egy pihentető nyaralásnak kellett volna lennie Mallorcán, rémálommá változott, így késő este két kisgyerekkel az utcán álldogálltunk" – mondta Judit, akinek 12 és 14 évesek a gyermekei. „Álltunk a bejárat előtt, de senki nem volt ott, hogy beengedjen minket. Majdnem egy órát vártunk, nyomtuk a csengőt, de semmi."
Az anya felhívta az Agoda foglalási társaság ügyfélszolgálatát, akik megerősítették, hogy a „foglalást elutasították" – négy hónappal azután, hogy kifizették a nyaralást.

Az Agoda nem tett eleget

„Érkezéskor a villatulajdonost nem találtuk sehol, és hiába próbáltuk felvenni a kapcsolatot az Agoda-val, megdöbbentő közöny fogadott bennünket. Az Agoda ügyfélszolgálata arról tájékoztatott bennünket, hogy a nagy kereslet miatt nem tudnak alternatív szállást biztosítani, csak magasabb áron, de nem fedezték a különbséget" – folytatta Judit.

Valóban felajánlották az eredeti foglalás visszatérítését és mindössze 1200 dollár kompenzációt – közel sem annyit, amennyit az új szállásra kellett költenünk. Végül az utcán rekedtünk, támogatás nélkül."

Mallorca partjainál gyönyörű a tengerForrás: mruizdeassin/Pixababay

Ezt követően „a helyzet csak romlott"

„A főszezonban – különösen két kisgyerekkel és egy idős anyával – elviselhetetlen volt az új szálláskereséssel járó stressz. A helyzetet rontotta, hogy augusztus 14-én heves vihar sújtotta Mallorcát, ami miatt a járatok leálltak és a szállodai árak még magasabbra emelkedtek. A kétségbeesett szálláskeresés közben átvertek minket egy Tripadvisor foglaláson keresztül, ami miatt feljelentést tettünk a rendőrségen" – folytatta Judit.

„A bérautónak köszönhetően legalább fel tudtuk fedezni a szigetet, hogy szállást találjunk, de a költségek csillagászatiak voltak. Végül egy szerény, kétcsillagos apartmanban szálltunk meg, messze az eredetileg lefoglalt villától, és el kellett költenünk további 5503 dollárt a kezdeti foglalási költségen felül" – idézi fel Judit a kálváriájukat.
„A szabadságunkat a rendőrőrsön töltöttük, és szállás után kajtattunk, ahelyett, hogy bármiféle pihenést vagy kikapcsolódást élveztünk volna."

Judit a nyaralást követő heteket azzal töltötte, hogy elintézze, hogy a teljes költségét az Agoda fedezze, miközben azzal érvelt, hogy az utazási iroda kártérítést kap. A cég által küldött és a Mirrorral megosztott e-mailekből kiderül, hogy az eredeti villa árát visszatérítették, és körülbelül 1000 font kártérítést ajánlottak fel, de Judit úgy érzi, ez nem elég.

Az Agoda ügyfélszolgálati képviselőjének egyik e-mailje így szól: „Először is őszinte bocsánatkérésünket szeretném kifejezni a legutóbbi foglalása során tapasztalt lehangoló élményért. Megértjük a helyzet súlyosságát, különös tekintettel a gyermek veszélyeztetésének és az okozott trauma miatt. Kérjük, vegye figyelembe, hogy nagyon komolyan vesszük ezeket az ügyeket, és elkötelezettek vagyunk a probléma mielőbbi megoldása mellett."

Mit tegyünk, ha gond van a szállással?

Az Aviva biztosító cég szakértője néhány tanácsot adott arra vonatkozóan, mit tegyenek a nyaralók, ha problémájuk van a szállással.

„Első esetben az ügyfeleknek fel kell venniük a kapcsolatot utazásszervezőjükkel vagy a hitel-/bankkártya-társasággal, hogy megtudják, megtéríthetők-e a költségek" – mondták.
„Amennyiben még mindig nincs pénzük, az ügyfelek felkereshetik az utasbiztosítójukat, hátha tudnak segíteni az esetlegesen felmerülő veszteségeken.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy ez attól függ, hogy milyen típusú fedezetet vállalnak az utazási szabályzatuk alatt. Minden kötvény különbözik, és biztosítónként eltérő, ezért érdemes lehet közvetlenül a biztosítóhoz fordulni az ellenőrzés érdekében."

Nézd meg, mennyire gyönyörű hely Mallorca, ha épp nem verik át az embert a szállással:

 

 

Ezek is érdekelhetnek