A járvány miatt a világ nagy részén jelentősen csökkent a légijáratok száma, és halálos kimenetelű repülőgép-baleset is kevesebb történt 2020-ban, mint a megelőző évben, ezekben a balesetekben azonban többen vesztették életüket, mint 2019-ben - derül ki az airportal.hu összefoglalójából.
A hamburgi székhelyű repülési eseményeket elemző központ, a Jet Airliner Crash Data Evaluation Center (JACDEC) statisztikái szerint 2020-ban kilenc halálos repülőgép-katasztrófa történt, amelyekben összesen 318-an veszítették életüket, vagyis 25-tel többen, mint 2019-ben. Akkor 27 halálos kimenetelű balesetben 293-an hunytak el. (A németországi szervezet az 5,7 tonnánál nehezebb, legalább 19 fő szállítására képes repülőgépek baleseteit összesítette).
A holland Aviation Safety Network (ASN) a 14 vagy annál több utas szállítására alkalmas repülőgéptípusok utas- és áruszállító járatainak baleseteit listázza. Ez a szervezet 8 halálos kimenetelű légiközlekedési-balesetet tart nyilván 2020-ban, amelyekben 315-en veszítették életüket. A tavalyi év az ASN besorolása szerint is rosszabb volt az előzőnél, amikor húsz halálos kimenetelű légiközlekedési balesetben 283 ember veszítette életét. 2019-ben mintegy 39 millió légijárat közlekedett, azaz közel kétmillió járatra jutott egy halálos kimenetelű baleset.
Az áldozatok jelentős része két katasztrófában veszítette életét: a Ukraine International Airlines Boeing 737-800-as repülőgépe 2020. január 8-án zuhant le röviddel a teheráni repülőtérről végrehajtott felszállást követően.A katasztrófában 176-an haltak meg. Bár eleinte a kormányzat tagadta, később kénytelen volt beismerni, hogy saját légvédelme lőtte le a repülőgépet "tévedésből". A legfrissebb értesülések szerint a PS 752-es járat katasztrófájában meghalt minden áldozat után Irán 150 000 dolláros kártérítést fizet az érintett családoknak.
A másik jelentős, közel száz halálos áldozattal járó katasztrófa május 22-én történt Karacsi repülőterének közelében, a Pakistan International Airlines (PIA) Airbus A320-200-asával. A repülőgép a város egy sűrűn lakott részére zuhant. Ebben a katasztrófában 98-an veszítették életüket, köztük egy a földön, aki a roncsok becsapódásának helyszínén tartózkodott. Később kiderült, hogy a repülőgép az első megközelítésekor behúzott futóművekkel ért földet, a hajtóművek többször is súrolták a futópálya felszínét. A pilóták ekkor átstartoltak, azonban a második megközelítés során az A320-as már nem érte el a repülőteret, és házak közé zuhant.